آموزشی

همه چیز در مورد دوربین مداربسته 4k

همه چیز در مورد دوربین مداربسته 4k

 

صنعت دوربین های مداربسته در دنیا دوربین های 10 مگا پیکسلی معادل اصطلاح دوربین های 4K امروزی از لحاظ وضوح تصویر می باشند/ تفاوتهای آشکاری بین این 2 نوع تکنولوژی وجود دارد / دوربین های 10 مگا پیکسلی باعث ایجاد هیجان و درخواست بالایی بین کاربران دوربین های مداربسته نشده اند در زمان گذشته ، زیرا فریم ریت و حساسیت این دوربین ها نسبت به نور پائین بوده و علاوه بر این هزینه ذخیره سازی این فیلم ها با وضوح بالا برای کاربر بالا می باشد. 4K مجموعه ای از سنسور های با کیفیت بالاست ، که دوربین را قادر می سازد تا 30Fps عمل نماید که باعث افزایش چشمگیر کیفیت تصویر در دوربین مدار بسته می شود . همچنین این فن آوری با ترکیب Dsp ها و سنسور های جدید این قابلیت را داراست که با حدود قیمتی سولوشن های 1080p در بازار های دوربین های مداربسته عرضه گردد ،که البته با فرمت تصویری بزرگتر و کیفیت بیشتری همراه است. بدین ترتیب و با استفاده از این فن آوری کاربران می توانند مدارک مورد نظر خود را با فرمت تصویری بزرگتر ( 4 برابر با وضوح بیشتر) با زوم بیشتر حتی نسبت به دوربین هایی با مگاپیکسل بالاتر در اختیار قرار می دهند. این افزایش کیفیت باعث افزایش قابلیت تحلیل ویدیو و همچنین افزایش محدوده تشخیص تا دو برابر می گردد.مزایای رزولوشن 4K کاملا مشخص است کاربر نهایی برای اینکه قادر باشد از مزایای این فن آوری استفاده نماید ،نیاز به شبکه ای قدرتمند و پهنای باند مناسب است. اما برای مثال یک دوربین 4K که 0Fps می باشد در 4mps عمل می نماید که از یک دوربین 1080p بالاتر نمی باشد که در این صورت حافظه تقریبا بی اثر بوده و فضای اشغال شده آنها همانند می باشد . بسته به دوربین و اینکه چگونه بهینه سازی شده است. فاکتور دیگری که مورد بحث است ، نیاز به مانیتور 4K برای مشاهده زنده در وضوح 4K می باشد.

زمانی که بحث بر سر نظارت ساختمان هایی مانند بیمارستان ، مدرسه ، بانک ، فروشگاه و … باشد ، توانایی بزرگ نمایی و وضوح تصویر بسیار مهم می شود . در صورت وقوع دزدی یا خرابکاری به دلیل وضوح بالا و قدرت زیاد دوربین مدار بسته 4k در بزرگ نمایی می توان جزییات بیشتری از افراد متخطی مانند جای زخم خالکوبی یا جواهرات و هم چنین پلاک ماشین را مشخص نمود و کمک شایانی به شناسایی این افراد می کند
زمانیکه یک سیگنال HD توسط یک دوربین تولید می شود، با توجه به اینکه این سیگنال (اسکن در هم آمیخته- ۱۰۸۰i) یا (اسکن پیشرفته- ۱۰۸۰p) است، جریان ۱.۵ Gb و یا ۲Gb بر ثانیه تولید می کند.این یک انتقال داده بزرگ از یک دوربین است که ۲۰ سال پیش حتی تصورش هم غیر ممکن بود. حدود ۱۲ سال پیش، یک استاندارد فشرده سازی جدید با نام H.264 یا کد گذاری پیشرفته تصویر AVC وارد بازار شد تا به دوربین ها اجازه انتقال و ذخیره سازی حجم بالای داده های تصویری را بدهد.

با این وجود، تکنولوژی های اخیر سنسورهای دوربین ،مثل تصویر ۴k، فرمتهای تصویر خیلی بیشتر ( HD با ۴ برابر پیکسل در مقایسه با HD – ۳۸۴۰*۲۱۶۰ پیکسل) را ارائه می دهند. با استفاده از اصطلاحات کنونی رایج برای HD، میتوان ۴k را ۲۱۶۰HD نامید. این رزولوشن همچنین Ultra HD نیز نامیده می شود.

۴K برابر با جریاندهی زنده ۸ مگا پیکسلی تصویر است که حجم غیر فشرده این تصویر که ۱۲گیگا بایت بر ثانیه است ، فشره سازی جریان ۴kرا لازم می سازد. در حالیکه فشرده سازی H.264 میتواند برای تصویر۴k به کار گرفته شود، فشرده سازی تصویر کار آمد تری مورد نیاز بوده است و H.265 که با عنوان کد گذاری موثر تصویرHEVC شناخته شده است، دو سال پیش به بازار آمد.

در هنگام مشاهده تصاویر ۴K و ۸K ، بیننده باید در فاصله نزدیکتری از دوربین قرار بگیرد وحس بینایی کاملا درگیر خواهد بود. گفته می شود که مشاهده تصاویر به صورت سه بعدی آنهم بدون عینک سه بعدی است. این تجربه، توسط بسیاری از تماشاگرانی که مسابقات المپیک لندن سال ۲۰۱۲ را به صورت ۸K مشاهده نموده اند، گزارش شده است .

صنعت CCTV همیشه در تلاش برای کم کردن هزینه ،بالا بردن رزولوشن و بیشتر کردن زمان ذخیره است. انجام این کار آسان نیست اما تمامی تلاشها در جهت دستیابی به این قابلیت هاست. یکی از راههای کاهش هزینه دوربینهای با رزولوشن بالا، کوچک کردن سنسور ودر مقابل بالا بردن تعداد پیکسل ها است. ساخت سنسورهای کوچکتر به معنای لنزهایی با محدوده دید کمتر است که یعنی همان لنز های کوچکتر. در نهایت، لنز کوچکتر یعنی شیشه کمتر و قیمت پایینتر.

در اکثر برنامه های کاربردی CCTV ، استفاده از دوربینهای۴k به همراه استفاده از برخی نسخه های سیستم های اجرایی ویندوز است، یک پردازشگر فوق سریع و یک کارت گرافیکی قدرتمند. یک تصویر کامپیوتری۴k مورد نیاز است که تعداد کمی موجود می باشد. اکثر کاربرها تصویر تلویزیونی۴k را انتخاب خواهند کرد که از لحاظ فیزیکی از صفحه کامپیوتر بزرگتر است. بسیاری از قدرتهای پردازشگر باید بتوانند یک یا چند جریان تصویر۴k را کد گشایی کنند اما فقط نسخه های جدید ویندوز، با کارتهای گرافیک خاصی ،ممکن است بتوانند رزولوشن۴k را پشتیبانی کنند.

فعالیتهای ایمن:
نمایندگی و واردکننده دوربین های ACCESS در ایران,فروش دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دوربین مداربسته وارسال به تمام نقاط ایران,فروش همکاری دوربین مداربسته با شرایط ویژه ,نصب دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,فروش لوازم جانبی دوربین مداربسته,فروش لوازم جانبی دزدگیر,فروش عمده دوربین مداربسته,فروش عمده دزدگیر و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *