اخبار

دوربین مداربسته 360درجه یا چشم ماهی چیست؟

دوربین مداربسته 360درجه یا چشم ماهی چیست؟

اصطلاح چشم ماهی معادل فارسی شده اصطلاح Fisheye است. حدس زدن رابطه این دوربین ها و چشم ماهی کار سختی نیست. دوربین های چشم ماهی در واقع یک دوربین عادی شبکه هستند که به لنز چشم ماهی مجهز شده و قابلیت دریافت تصاویر در تمامی زوایا را دارد.

کاربرد دوربین های چشم ماهی

دوربین های چشم ماهی کابردهای گسترده ای دارند. این دوربین ها می توانند در محیطهای وسیع هم سطح تصویری بسیار مناسب در تمامی جهات برای شما ایجاد کنند. این قابلیت می تواند لزوم استفاده از تعداد زیادی دوربین برای پوشش دادن یک محیط را از بین ببرد.
استفاده از این دوربین ها در محیطهایی مانند سالن های بزرگ، سوله ها و فضاهای تفریحی بزرگ بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که دوربین ها چشم ماهی معمولا فاقد دید در شب هستند و در نور کم نیز تصویر مناسبی ایجاد نخواهند کرد پس بهتر است از نور محیطی مناسب در محل نصب دوربین اطمینان حاصل کنید.
چه محل هایی نمی توان از دوربین های چشم ماهی استفاده کرد؟

گرچه استفاده از دوربین های چشم ماهی بسیار مرغون به صرفه و مفید است اما محدودیت هایی نیز در نصب این دوربین ها وجود دارد. معمولا نصب دوربین چشم ماهی در این محل های توصیه نمی شود:
کم بودن یا زیاد بودن بیش از حد ارتفاع سقف: با توجه به نوع دید لنز دوربین های چشم ماهی معمولا این دوربین ها در ارتفاع بین 3 تا 6 متر بهترین تصویر را برای شما ایجاد میکنند. در صورت کم بودن یا زیاد بودن بیش از حد ارتفاع شما تصویر مناسبی از محل نخواهید داشت.
هم سطح نبودن سقف: سقف محل نصب دوربین باید تا جای ممکن هم سطح باشد. هم سطح نبودن سقف باعث خواهد شد شما بخش زیادی از زاویه دید دوربین خود را از دست دهید.
کم بودن نور محیط: با توجه به فاصله کانونی کم لنز دوربین ها چشم ماهی و شکل لنز آنها این دوربین ها معمولا به نور بیشتری نسبت به دوربین ها معمولا نیاز دارند. استفاده از این دوربین ها در محیطهای کم نور توصیه نمی شود.
محیطهای بیرونی: دوربین های چشم ماهی عموما ضدآب نیستند و لنز آنها نیز به شدت به گرد و غبار حساس است. به صورت کلی استفاده از این دوربین ها در محیطهای بیرونی توصیه نمی شود.
زاویه دید دوربین های چشم ماهی

زاویه دید دوربین های چشم ماهی با توجه به ثابت بودن لنز آنها هنواره ثابت است.
در برای گرفتن بهترین زاویه دید از دوربین های چشم ماهی باید حتما انها را در ارتفاعی مناسب نصب کرد. نصب این دوربین ها در ارتفاع کمتر از 3 متر بر روی سقف توصیه نمیشود.

منبع:tticctv

فعالیت گروه حفاظتی ایمن فروش دوربین مداربسته در اصفهان ، فروش دوربین مداربسته به تمام نقاط ایران و همچنین دارای تیم قوی وحرفه ای نصب دوربین مداربسته در اصفهان ، فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *