آموزشی

تفاوت بین کابل های شبکه Cat5وCat6

تفاوت بین کابل های شبکه Cat5وCat6

امروزه در شبکه های کابلی از دونوع کابل Cat6,Cat5 به وفور استفاده میگردد،این کابل ها از جنس مس ساخته شده و هرچه درجه خلوص مس انها بیشتر باشد دارای کیفیت بهتر و افت ولتاژ کمتری هستند . در مقابل قیمت آنها نیز به طبع افزایش پیدا می کند.

کابل های Cat6,Cat5 از چهار زوج سیم(هشت رشته سیم) به رنگ های آبی – سفید آبی،نارنجی – سفید نارنجی ، سبز – سفید سبز ، قهوه ای – سفید قهوه ای ، تشکیل شده اند که در آنها دو رشته سیم وظیفه ارسال اطلاعات را برعهده دارد و دو رشته سیم نیز وظیفه دریافت اطلاعات را برعهده دارد و چهار رشته بعدی فقط نقش نویز گیری را ایفا میکنند.
کابل Cat5 در مسیرهای حداکثر طول کابل ۱۰۰ متر جواب میدهد،افت ولتاژ Cat6 تا حد چشم کیری پایین تر از Cat5 است .در کابل های Cat6 بین هر دو زوج سیم فویل قرار داده شده است تا نویز گیری بهتر انجام گیرد .این نوع کابل ها (Cat6) برای مسافت های طولانی بهتر هستند .

کابل های Cat 6 دارای پهنای باند 250MHz هستند و برای استفاده در اترنت گیگابیتی طراحی و ساخته شده اند. این كابل هم دارای نوع ارتقا یافته به نام Cat6E است.

تفاوت اصلی 2 کابل cat5 و cat6: سرعت انتقال اطلاعات آن می باشد به طوری که کابل های Cat5 سرعتی در حدود 100mbs داشته و کابل های cat6 تا 10 برابر این سرعت یعنی 1000mbs قابلیت جابجایی دیتا را دارند و این یکی از مزیت های آن می باشد .
در کابل های Cat6 بین هر دو زوج سیم فویل قرار داده شده است تا امر نویز گیری بهتر انجام گیرد .
۲ -در کابل های Cat6 قطر کابل افزایش یافته است .
۳-افت ولتاژ Cat6 تا حد چشم کیری پایین تر از Cat5 است .
۴-این نوع کابل ها (Cat6) برای مسافت های طولانی بهتر هستند .
برای اتصال کابل های Cat5, Cat6 به کارت شبکه از سر سیم های Rj-45 استفاده میگردد .این سر سیم ها برای کابل های Cat6 , Cat5 متفاوت میباشند
تفاوت اصلی 2 کابل cat5 و cat6 سرعت انتقال اطلاعات آن می باشد به طوری که کابل های Cat5 سرعتی در حدود 100mbs داشته و کابل های cat6 تا 10 برابر این سرعت یعنی 1000mbs قابلیت جابجایی دیتا را دارند و این یکی از مزیت های آن می باشد .

نمایندگی و واردکننده دوربین های ACCESS در ایران,فروش دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دوربین مداربسته،فروش وارسال به تمام نقاط ایران,فروش همکاری دوربین مداربسته با شرایط ویژه ,نصب دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,فروش لوازم جانبی دوربین مداربسته,فروش لوازم جانبی دزدگیر,فروش عمده دوربین مداربسته,فروش عمده دزدگیر و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *