آموزشی

ویدیو آنالیتیکها

ویدیو آنالیتیکها

در مدت 5 سال اخير، استفاده از آناليزكننده ويديويي براي توقف متخلفان عبوري از ديوارهاي پيراموني سايت­ها، دستگيري دزدان فروشگاه­ها، شناسايي اشياء رها شده ، موضوع دائمي و مكرر بحث­ها بوده است. در حاليكه آناليزكننده ويديويي هدف والايي دارد، مردم همچنان درباره امكان­پذيري استفاده از تجزيه و تحليل­هاي آن در دنياي واقعي، سوال مي­كنند. همان­گونه كه داستان­هاي مشكلات آناليزكننده ويديويي دهان به دهان گسترش مي­يابد، به نظر مي­رسد امروزه نگراني درباره ريسك­هاي آناليتيك­ها بيشتر از چند سال گذشته، يعني هنگامي كه به واسطه جديد بودن و تازگي تكنولوژي هيجان وسيعي را به سرعت ايجاد كرده بود، مي­باشد.

این مقاله مشكلات اصلي كه استفاده و رشد آناليتيك­ها را محدود نموده است بررسي مي­كند و به مديران امنيتي در بدست آوردن درك بهتري از اصلي­ترين مسائل مربوطه كمك مي­كند.

  • سه چالش اصلي در سيستم­هاي آناليتيك به چشم مي­خورد:
  1. رها شدن از دست آلارم­هاي خطا
  2. مشكل بودن نگهداري سيستم
  3. بالا بودن هزينه سيستم
  • حذف آلارم­هاي خطا:

از آنجایی كه هدف آناليتيك­ها اين است كه دخالت انسان را حذف نمايد، حذف آلارم­ها و اعلام خطرات خطا نيز براي رسيدن به اين موفقيت ضروري مي­باشد. هر آلارم خطا نه تنها نيازمند بررسي بوسيله انسان مي­باشد، بلكه احساس ناكامي در مورد سيستم را نيز افزايش مي­دهد.

اغلب افراد با آلارم­هاي خطاي دزدگيرها و نا اميدي آشنا هستند. بطور متوسط، آلارم خطاي دزدگير به ازاي هر خانه يا مكان تجاري نسبتاً كم است. يعني اگر سيستم شما يك يا دو مورد خطا در ماه داشته باشد، اين تعداد نسبتاً زياد است. بسیاری از افراد آلارم­های خطا را در سیستم­های  دزدگیر خود برای ماه­ها تجربه نمی­کنند.

در مقابل، بسیاری از سیستم­های آنالیزکننده ویدیویی می­توانند تعداد زیادی از آلارم­های خطا را در هر روز ایجاد نمایند. این مسئله مشکل بزرگ­تری را نسبت به آن­چه که افراد در آلارم­های دزدگیر عادت داشته اند، ایجاد می­کند. بعلاوه وجود این قبیل آلارم­ها که تعداد زیادی در کل روز اتفاق می­افتد، باعث تحميل یکبار اجرایی نيز مي­گردد.

در حال حاضر، شايد همه سیستم­های تجزیه و تحلیل ویدیویی، تعداد زیادی از آلارم­های خطا را تولید نمی­کنند؛ اما اغلب آن­ها این گونه آلارم­ها را ایجاد می­کنند. این مشکل، بعنوان اولين مشکل در محدودسازی کاربران نهایی و مجريان می­باشد.

 

  • نگهداری سیستم بسیار مشکل می­­باشد:

نگهداری سیستم، تا حدی یک مشکل مخفی و اغلب چشم­پوشی شده در تجزیه و تحلیل ویدیویی می­باشد. در طول یک دوره هفتگی یا ماهیانه، تعداد آلارم­های خطای سیستم­های تجزیه و تحلیل ویدیویی می­تواند بطور قابل ملاحظه­ای بعلت تغییرات در محیط، هوا و موقعیت خورشید، افزایش یابد. این مسئله می­تواند بطور ناگهانی و غافلگیرانه مشکلات اصلی و مهمی را در سیستم ایجاد مي­نماید.

نه تنها افزایش آلارم­های خطا، یک مشکل محسوب می­شود، بلکه اخیراً اين ریسک که سیستم می­تواند در آینده بطور غیر منتظره­ای خراب شود نیز، یک مشکل اساسی و مهم در اعتماد و اطمینان به آن را بوجود می­آورد.

اگر محیط نظارتی شما در یک روز بطور مناسب کار نکند، شما با یک نقص در برنامه امنیتی کلی خود مواجه خواهيد شد. این مسئله تاكنون باعث از كار افتادن تعدادی از سیستم­های تجزیه و تحلیل ویدیویی گرديده است.

سیستم­هایی آناليتيكي که قبلاً خریداری شده­اند، به دليل عدم كارايي مناسب به سادگی کنار گذاشته شده­اند که يك تجربه بسیار گران و پرهزینه­ای برای عدم استفاده مجدد توسط خريدار یا خريد اين سيستم­ها توسط همكاران می­باشند.

اينطور گفته مي­شود که همه سیستم­های آنالیزی ویدیویی نا اميدكننده نيستند اما شما باید محتاطانه و به دقت مراجعي كه نشان مي­دهند سیستم برای مدت زمان طولانی بدون هیچگونه مشكلي اساسي كار كرده است را بررسي نماييد.

 

  • هزینه سیستم بسیار بالا است:

در حالیکه امروزه می­توانید سیستم­های آنالیز ویدیویی ارزانی پیدا کنید، این سیستم­ها مشکلات اول و دوم تعداد آلارم­های خطای زیاد، و ضعف در نگهداری سیستم را نشان می­دهند.

در واقع، به تجربه من اغلب سیستم­های آنالیز ویدیویی از هر دو نوع رایگان یا با هزینه­ای بین 100- 200 دلار دارای مشکلات عملکردی می­باشند. یکی از رایج­ترین ویژگی­های سیستم­هایی که واقعاً کار می­کنند، این است که قیمت کامل آن­ها برای سخت­افزار و نرم­افزار معمولاً 500 دلار یا بیشتر به ازای هر کانال برای آنالیز می­باشد. در واقع تنها گران بودن آناليتيك­ها، به این معنی نیست که سیستم خوبی نمی­باشند. اما براي اينكه اين سيستم بتواند در دنياي واقعي كار كند بايد هزينه­هاي ضروری ایجاد و ساخت چنین سیستم­هایی صرف شود.

يك سازنده نیازمند این است که سیستم آنالیز ویدیویی را به اندازه کافی هوشمند سازد تا تفاوت­ها در نور، فاصله اشيا از دوربين و موقعیت خورشید، وضعيت هوا و غیره را تشخیص دهد.

انجام این امر، نیازمند توليد برنامه­های پیچیده­تري می­باشد. این قبیل برنامه­ها، اغلب نیازمند سخت­افزار پردازشگر بسیار پیچیده بوده و برای توليد، تست و بهبود به سرمايه­گذاري­هاي زيادي نياز دارند. برآوردن همه این موارد بطور آشکار هزینه را افزایش می­دهد.

چالش اساسی هنگام خريد آناليتيك­ها اين است كه هنگام ديدن فيلم­ها و اسلايدهايي كه قرار است شما را براي خريد مجاب نمايند همه آن­ها به خوبي عمل مي­نمايند و تفاوت­هاي مذكور در اين اسلايدها معمولاً ديده نمي­شود.

این مسئله، قطعاً اثر نادرستی در تشویق افراد به انتخاب سیستم­های ارزان­تر دارد که اغلب آن­ها آلارم­های خطای زیادی را تولید می­کنند و قابل نگهداری نیستند.

اگر شما یک سیستمی را انتخاب کنید که کار می­کند برآورد قیمت هر دوربین قضاوت را درباره هزینه آن مشکل می­سازد. در واقع بسیاری از گسترش­های نسل اول آنالیز ویدیویی توسط بخش­های دولتی ایجاد شده­اند، که لزوماً هزینه­های آن­ها را فرعی و یا نا مرتبط می­سازد. يعني هزينه خريد آن­ها واقعاً هزينه توليد آنها نيست. با وجود این، براي رشد صنعت در بخش خصوصي تنها كاركرد خوب يك آناليتيك كافي نيست؛ بلکه آن­ها باید یک بازگشت سرمايه منطقي نیز به همراه داشته باشد كه مي­تواند باعث افزايش قيمت فروش آن­ها شود.

هنگامیکه آنالیزهای ویدیویی، کاهش نگهبان­ها یا کاهش اتلاف­های سرمايه مکرر را بايد فراهم سازد، قضاوت آسان است و شما شركت­هايي را مشاهده مي­كنيد كه بسيار موفق عمل نموده­اند مثلاً شركت ioimage  در این مورد یک رهبر محسوب می­شود. برای موارد دیگر، جاییکه استفاده از نرم­افزارها نمي­تواند به كاهش افراد كمك نمايد يا زماني كه از دست رفتن تجهيزات كم ارزش است و يا اساس تعداد اين رخداد ها كم است، هزینه می­تواند یک محدودیت اصلی باشد.

نتیجه­گيري:

اگرچه من پیش­بینی می­کنم که موفقیت­های آناليتيك­ها افزایش می­یابد، معتقدم که هزينه لازم براي این قبیل موفقیت­ها، به پروژه­هايي تحميل مي­شوند كه در آن­ها تلفات و يا هزينه ناشي از تلفات بالاست و يا اينكه امكان كاهش افراد به سبب نصب اين سيستم­ها وجود دارد.

اگرچه آنالیزها بطور قطعی ارزان­تر می­شوند، این قبیل کاهش هزینه­ها زمان­بر خواهد بود و در ضمن در خلال این مدت این­ها برنامه­های کاربردی با ارزش بالایی هستند هزينه توسعه تكنولوژي را مي­پردازند.

دو تست عملي سيستم و بررسي نمونه­هاي موفق اجرا شده هنگام انتخاب يك آناليتيك بسیار مهم و اساسی مي­باشند.

نمایندگی و واردکننده دوربین های ACCESS در ایران,فروش دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دوربین مداربسته،فروش وارسال به تمام نقاط ایران,فروش همکاری دوربین مداربسته با شرایط ویژه ,نصب دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,فروش لوازم جانبی دوربین مداربسته,فروش لوازم جانبی دزدگیر,فروش عمده دوربین مداربسته,فروش عمده دزدگیر و

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *