آموزشی

چگونه برای یک سیتم دوربین مدار بسته DVR انتخاب کنیم؟

چگونه برای یک سیتم دوربین مدار بسته DVR انتخاب کنیم؟

تعداد کانال ها

DVR ها را می توان بر مبنای تعداد کانال ها و یا دوربین هایی که می توانند به آن وصل شوند، دسته بندی کرد. پیکر بندی های رایج 1، 4، 8 و یا 16 کاناله هستند. در هنگام خرید یک DVR باید برآورد کنید که به چه تعداد دوربین نیاز دارید.

وضوح نمایش و ضبط کردن تصاویر

وضوح نمایش تصاویر زنده و نیز وضوح ضبط تصاویر بر روی هارد دیسک به صورت یک سیگنال دیجیتال می باشند و در حالت پیکسل (عنصر تصویری پیکسل) قرار دارند. گاهی ممکن است وضوح نمایش و ضبط یک جور نباشند. بررسی کردن میزان وضوح ضبط با نیاز های شما مطابقت می کند و نباید ادعای وضوح بالای نمایش را در نظر بگیرید. DVR های دارای پورت خروجی از نوع VGA می توانند تصاویر را به کیفیت بالاتری ارتقاء دهند. اگر کیفیت تصویر در ضبط اصل و اورجینال تصاویر مطلوب نباشد، ارتقاء کیفیت نمی تواند وضوح بهتری را تولید کند.

استاندارد های رایج برای سیگنال های ویدئویی مرکب (COMPOSITE) به صورت زیر است:

CIF 352×288 ، 2CIF 704×288 ، D1 704×576

D1 مانند DVD PLAYER های خانگی است و CIF کیفیت بالاتری از وضوحی است که از طریق VHS-TAPE بدست می آید.

فریم

دوربین مدار بسته ای که تحت سیستم PAL عمل می کند، 25 فریم در هر ثانیه تولید می کند. این بیشینه ریت است که می تواند ضبط گردد. معمولاً ضرورتی ندارد که در بالارین ریت ضبط انجام گردد. ریت های پایین تر می توانند در اشغال فضا بر روی دیسک صرفه جویی به عمل آورند. انسان نمی تواند فریم ریت بالاتر از 12 فریم در هر ثانیه را دنبال کنند. برای بیشتر کاربردها ریت ضبط کردن از 3 تا 6 فریم در هر ثانیه کافی است. بیشتر ضبط کننده ها با وضوح D1 در 25 فریم در ثانیه تصویر برداری می کنند که در بین تمامی کانال ها تقسیم می شود (مثلاً 6 فریم در ثانیه برای هر دوربین در یک سیستم 4 دوربینه) و یا وضوح CIF و 100 فریم در ثانیه ( 25 فریم در ثانیه برای هر دوربین). بعضی مواقع در بیان مشخصات یک DVR از عبارت FIELD در ثانیه نیز ذکر می شود که باید دقت کنید که هر فریم برابر 2 فیلد است. بر اساس کاربردهای مختلف می توانید از فریم ریت های مختلفی استفاده کنید، به عنوان یک راهنمایی:

در پارکینگ ماشین از 5/0-2 فریم در ثانیه ، برای مغازه از 2 فریم در ثانیه، برای نظارت برترافیک TRAFFIC MONITORING از 5-25 فریم در ثانیه می توانید استفاده کنید.

روش نمایش کانال ها

این عملکرد شبیه عملیاتی است که توسط مالتی پلکسر MULTI-PLEXER ویا سوئیچر SWITCHER ها انجام می گیرد، می باشد. یک DVR 4 کاناله صفحه نمایش را به 4 قسمت تقسیم می کند و تصویر مربوط به هر دوربین را در یک قسمت نشان می دهد. به طور مشابه یک DVR 16 کاناله تمامی کانال ها را در یک ماتریکس 4 در 4 نمایش می دهد. عملیات دیگری مانند هشدار دهنده ها و نشان دار کردن زمان و تاریخ نیز وجود دارد. یک DVR تریپلکس عملیات رمز گذاری، نمایش دادن و ضبط کردن را به طور هم زمان اجرا می کند و معمولاً امکان چندین عملکرد همزمان دیگر مانند مشاهده تصاویر تحت شبکه و تهیه پشتیبان BACK UP را فراهم می سازند. مدل های پیچیده تری نیز موجود می باشند.

ضبط مستمر DURATION OF RECORDING TIME

این بستگی به ظرفیت هارد دیسک دارد. DVR می تواند طوری تنظیم شود که به طور اتوماتیک دوباره از ابتدا شروع کند و تصاویر را بر روی ویدئوهای ضبط شده قبلی، ضبط کند و یا اینکه نشان دهند که ظرفیت هارد پر است و هارد باید تعویض گردد. با استفاده از تکنیک های فشرده سازی ویدئو این امکان به وجود می آید تا به میزان زیادی مقدار حجم داده هایی که می توانید بر روی هارد دیسک ذخیره کنید، توسعه دهید. به طور مشابه با کاهش تعداد تصاویری که در هر ثانیه ضبط می شود، می توان ظرفیت را افزایش داد.

رادار حرکتی

بسته به نوع کاربرد ضرورتی ندارد که DVR را برای ضبط کردن پیوسته تنظیم کنید. DVR های مدل بالاتر حاوی یک رادار حرکتی هستند. این عملیات از این طریق انجام می گردد که وقتی درترکیب یا آرایش تصویری که توسط دوربین مشاهده می شود تغییری ایجاد شود، به طور الکترونیکی سیستم را مطلع می کند و در نتیجه سیستم را بر روی حالت ضبط کردن تصاویر تنظیم می کند. برای اطمینان از دقت مورد نیاز باید این امکان وجود داشته باشد که بتوانید میزان حساسیت رادار را انتخاب کنید. همچنین می توانید از عملکرد رادار در مناطق خاصی از کل منطقه تحت نظر دوربین چشم پوشی کنید تا بتوانید بعضی نواحی مورد نظر را در تصاویر حاصل شده از دوربین را حذف کنید. اگر DVR شامل این ویژگی ها نباشد باید از حسگر های PIR سنتی استفاده کنید. تجهیز کردن سیستم با PIR همراه کابل کشی و هزینه زیاد است بنابراین اغلب مقرون به صرفه است که یک DVR حاوی رادار حرکتی انتخاب کنید.

مشاهده و تنظیم از راه دور

DVR با یک پورت LAN و یا تحت شبکه می تواند به یک PC و یا شبکه وصل شود و این امکان ایجاد می شود مشاهده و یا تنظیم تصاویر از راه دور را فراهم گردد.

منبع:آریاز

فعالیت گروه حفاظتی ایمن فروش دوربین مداربسته در اصفهان ، فروش دوربین مداربسته به تمام نقاط ایران و همچنین دارای تیم قوی وحرفه ای نصب دوربین مداربسته در اصفهان ، فروش ونصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *