آموزشی

وضوح عمودی در دوربین مداربسته

تخصیص الگوی وضوح عمودی به یک دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مدنظر را باید با کلیک کردن روی لنز آن و یا از طریق Active camera، انتخاب کرد و پس از باز کردن پنجره وضوح فضایی ، باید در ابتدا تیک روی Active camera در Pattern را در صورت وجود، برداشت. در پنجره pattern می توان دو یک از دو نوع الگوی زیر را انتخاب کرد .

که برای دوربین های مداربسته آنالوگ تعریف شده است. معیار این الگو بر طبق درصدی از ارتفاع فریم اشغال شده توسط یک شخصی با قد متوسط تعریف می شود که این معیار به وضوح تصویر ( تعداد پیکسل ها ) مرتبط نیست .

Home Office Scientific Development Branch 2009 (arbitrary resolutions) دوربین های مداربسته شبکه تعریف شده است. معیار این الگو بر طبق تعداد پیکسل های عمودی اشغال شده توسط یک شخص با قد متوسط تعریف می شود که در نتیجه این معیار به وضوح تصویر( تعداد پیکسل ها ) وابسته است

برای اختصاص الگوی انتخاب شده به دوربین فعال ، دکمه Assign را می فشاریم. اگر To selected cameras قبلاً تیک خورده باشد، پنجره را می بندیم .

تنظیم شبیه سازی وضوح فضایی

برای نمایش دادن وضوح سه بعدی از دوربین فعال در ابتدا باید تمامی دوربین های مداربسته را از حالت انتخاب خارج کرد. از لیست آبشاری پنجره وضوح فضایی ، آیتم های Discrete colors و Gradient را انتخاب می کنیم. Discrete colors ، ناحیه را با رنگ های گسست های با توجه به وضوح فضایی در باند های نزدیک نواحی نشان می دهد .

Gradient ، ناحیه قابل مشاهده را با رنگ های پیوسته با توجه به وضوح فضایی در هر نقطه از تصویر پر می شوند. در این حالت، رنگ نواحی بر طبق رنگ های الگوی وضوح فضایی پر می شوند ، اما رنگ بین باندها همچون وضوح فضایی واقعی با شیب کمی تغییر می کنند. Gradient وضوح فضایی را موثرتر و دقیق تر بیان می کند ، اما نوع گسسته قابل درک تر و به کارگیری آنها ساده تر است .

با استفاده از دکمه Fil projections ، می توان بین نمایش وضوح فضایی با پوشش مات و یا هاشورزده خطوط نمایش دهنده مرزها ، یکی را انتخاب کرد. اگر Gradient و همچنین Hatching از منو projections Fill انتخاب شوند ، نواحی هاشورزده به شکل خطوط ضخیم و بدون شیب نمایش داده می شود. برای تنظیم همزمان نمایش وضوح فضایی چندین دوربین ، باید پس از انتخاب دوربین های مداربسته مدنظر، وضوح فضایی تنظیم شود .

 

 

📌گروه حفاظتی ایمن
نماینده رسمی فروش محصولات هایک ویژن در استان اصفهان با گارانتی پارس ارتباط

📍 #HIKVISION | #گروه_حفاظتی_ایمن

کانال رسمی گروه:
👉 @imensgiran

وبسایت:
🌐 http://www.imensg.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *