آموزشی

نکاتی بسیار مهم در مورد انتخاب دوربین مدار بسته:

نکاتی بسیار مهم در مورد انتخاب دوربین مدار بسته:

استاندارد های کیفی و تولید :
با توجه تخصصی بودن این صنعت و عدم شناخت عمومی، بسیاری از مشتریان بیشتر از مشخصات فنی به مشخصات ظاهری دستگاه اهمیت ویژه می دهند .
و البته که می توانیم بگوییم حق با آنان است و کیفیت رنگ بدنه و مونتاژ و دقت در ظرافت و طراحی تنها معیار تشخیص غیر متخصصین در این عرصه می باشد که این یکی از عوامل مهم در هنگام تسویه حساب است.
نوع لنز :
لنز به عنوان اولین دریافت کننده تصاویر عامل بسیار مهمی است که دو یا سه سالی می باشد که با ورود دوربین های HD به بازار اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند و حتماً باید متناسب با توانایی برد و وضوح تصویر دوربین باشد. در صورتی که از لنزهای ارزان قیمت استفاده شود کیفیت خروجی پایین است و همچنین اگر کیفیت لنز خیلی بیشتر از توانایی مجاز برد باشد قیمت تمام شده آن رو به بالا می رود، همچنین وضوح تصاویر در ارتباط کاملا مستقیم با مونتاژ لنز (عدسی) روی برد است ، در صورت استفاده از گران ترین لنز و با کیفیت ترین برد دنیا با کوچک ترین بی دقتی در مونتاژ تصویر کاملاً از رده خارج می شود.
این بی دقتی ها ممکن است در هر برندی رخ دهد اما آن چیزی که متفاوت است درصد این بی دقتی ها می باشد که متاسفانه بی دقتی در دوربین های مونتاژ داخل بسیار بیشتر از دوربین های وارداتی می باشد که با استانداردهای جهانی برابری می کند.
برد IR- LEDهای مادون قرمز
به طور محسوسی کیفیت تصاویر شبانه ( کیفیت دید در شب) وابستگی بسیاری به کیفیت و کارایی این بردها و چیدمان و زاویه بندی این LED ها دارد . یکنواختی در پخش مادون قرمز، هوشمندی در عملکرد( دید در شب هوشمند است یا خیر؟) و نیز اندازه ی نور در فواصل مختلف و استفاده از LEDهای همگن با ترکیب زاویه های تابش ، المان های اصلی کیفیت نهایی در شب است . هر چه خروجی نهایی ایده آل تر باشد نویز کم تر و یکنواخت تر با تغییرات کم در فواصل مختلف را مشاهده خواهیم نمود وشما خواهید توانست به تعهد بیشتری از کارخانه سازنده و شرکت گارانتی کننده امیدوار شوید.

کیفیت آی آر کات:
همانگونه که می دانید آورکات یک قطعه الکتریکی مکانیکی است که وظیفه آن کمک به سنسورهای تصویر برای حذف نورهای مرئی به منظور فراهم کردن تصاویر با رنگ های واقعی تر در روز است . کیفیت بالای فیلتر در این قطعه بسیار مهم است و همچنین کیفیت قطعات مکانیکی که این چرخه را به حرکت در می آورند.
معمولاً در کارخانجات تست این قطعه به این صورت است که قبل از مونتاژ هر کارتن ( هر کارتن هزار عدد) به طور تصادفی تعدادی به واحد تست تحویل داده با دستگاههای صنعتی مخصوص آزموده ها در مورد کیفیت و قیمت آورکات نظر می دهند. (توانایی این دستگاهها تست تعداد بسیار زیادی در هر روز است که هر کدام را در حدود نه هزار بار در روز تست می کنند ).
مراحل انجام تست آورکات به این صورت است که هر زمانی که یک آورکات فیلتر می خواهد تست گردد به دستگاهی متصل می شود که این دستگاه تا نه هزار بار در روز اقدام به خاموش/روشن نمودن این آورکات می نماید معمولاً تست مطمئنه آورکات در برخی کارخانه ها به این صورت است که حدود 50هزار بار اقدام به خاموش / روشن نمودن می نماید حتی این امکان نیز وجود دارد که تست آورکات تا 5 روز نیز به انجام برسد از بین هر کارتون هزارتایی ممکن است دو یا سه قطعه را در بیاورند به طور مثال وقتی از کارخانه ی بیست کارتون هزارتایی که جمعاً بیست هزار آورکات می شود را خریداری نموده اند ، چند کارتون را انتخاب و از چند کارتن انتخاب شده تعدادی را به عنوان نمونه تست می کنند . البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تست استاندارد آن تا پنجاه هزار بار که تقریباً پرتالی که اقدام به قطع و وصل نمودن آورکات می کند می تواند در روز نه هزار بار این عمل را انجام دهد.
به هر کدام از این دستگاه شما خواهید توانست صد آورکات برای تست وصل نمایید که عدد حاصل رقمی بالا خواهد بود ، در روز ممکن است صد عدد آورکات فیلتر تست گردد که هرکدام نه هزار بار خاموش / روشن می شود یا به عبارتی دیگر قطع/ وصل می گردد.
پس از اینکه این مراحل تست صورت گرفت به نتیجه آن دقت می شود که همگی باید به صورت یکنواخت باشند زیرا این امکان وجود دارد تا چهل و دو یا چهل وسه هزار از آنها سوخته شود .
بعد از اینکه تست صورت گرفت کیفیت آن را تشخیص می دهند که این قطعه مثلاً از نوع ارزان قیمت و کم کیفیت است یا از نوع با کیفیت و گران قیمت ( نوع گران قیمت و خوب که این نوع حدود 50 هزار بار در روز قطع و وصل می شود).
به عنوان یک نتیجه گیری نهایی می توانیم بگوییم در آخر این تست های که صورت می گیرد باعث کاهش یا افزایش قیمت نسبت به کیفیت می شود که این قیمت نسبت به کیفیت المان اصلی و مهمی است که میبایست مد نظر ما باشد.
منبع:دانشنامه صنعت امنیت

 

فعالیت گروه حفاظتی ایمن فروش دوربین مداربسته در اصفهان ، فروش دوربین مداربسته به تمام نقاط ایران و همچنین دارای تیم قوی وحرفه ای نصب دوربین مداربسته در اصفهان ، فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *