آموزشی

سیم داده دوربین مداربسته

سیم داده دوربین مداربسته

نوع سیم

معمولاً برای کنترل دوربین از یک زوج سیم به هم تابیده استفاده می شود که این زوج سیم فرامین حرکت به چپ و راست، بالا و پایین، زوم به جلو و عقب و تحریک خروجی ها را انتقال می دهد. برای اتصال کابل دیتای دوربین باید از کابل STP (کابل شبکه با روکش شیلد) استفاده شود. باید شیلد کابل داده را فقط از یک طرف ( معمولاً سمت سیستم مرکزی ) به ارت وصل کرد که در غیر این صورت اختلاف در ولتاژ ارت دو سر سیم باعث ایجاد یک جریان حلقه ای در سیم می شود که خود به ایجاد نویز کمک می کند. نمره هر رشته سیم باید از ۰٫۳۳ mm2 بیش تر باشد. توصیه می شود از سیم ۴/۰ استفاده شود. طول کابل دیتا نباید بیشتر از ۱۲۰۰ متر باشد .

پروتکل نوع ارتباط

معمولاً برای کنترل دوربین از پروتکل RS485 یک طرفه استفاده می شود و در صورتی که دستگاه کنترل کننده دوربین کامپیوتر باشد یا این پروتکل را پشتیبانی نکند، از یک قطعه سخت افزاری به عنوان مبدل برای تغییر آن استفاده می شود ( معمولاً مبدل RS232 به RS485 ).

کنترل دوربین از پروتکل RS485

توضیح: ارتباط یک طرفه همان طور که از اسم آن پیداست ، به معنی یک طرفه بودن ارتباط است و دوربین فقط گیرنده داده است. اما در ارتباط دو طرفه یا RS422A دوربین هم اطلاعات را دریافت و هم ارسال می کند. در روش اول تنها از یک زوج سیم استفاده می شود که به آنها (+)Data و (-)Data می گویند. در این حالت سیم ها باید به ورودی های + و- ترمینال TXD دوربین متصل شوند. در روش دوم که پروتکل دو طرفه است، از دو زوج سیم یک زوج برای TXD (+ و -) و دیگری برای RXD (+ و – ) استفاده می شود. سیم ها را باید به سیم های RX و TX که هم نام می باشند وصل گردد .

کنترل چند دوربین با یک زوج سیم

می توان چندین دوربین دام متحرک را تنها با یک زوج سیم کنترل کرد (روش سری یا باس ) یا می توان برای هر کدام یک سیم مجزا کشید و آنها را در سمت کنترل کننده به صورت متناظر به هم وصل کرد (روش ستاره). در هر دو حالت باید از اتصال تمام ترمینال هایی که با همین علائم مشخص شده اند ، اطمینان حاصل کرد .

نمایندگی و واردکننده دوربین های ACCESS در ایران,فروش دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دوربین مداربسته،فروش وارسال به تمام نقاط ایران,فروش همکاری دوربین مداربسته با شرایط ویژه ,نصب دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,فروش لوازم جانبی دوربین مداربسته,فروش لوازم جانبی دزدگیر,فروش عمده دوربین مداربسته,فروش عمده دزدگیر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *