اخبار

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان یا (BMS) چیست؟

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

سیستم مدیریت ساختمان یا BMS ( Building Management System ) سیستمی است که به فعالیتها و امور ساختمانها نظارت کرده و در مواقع لازم با توجه به تغییرات شرایط محیطی، تغییرات لازم را بطور خودکار اعمال می­نماید. این سیستم می­تواند با توجه به کاربری ساختمان ( مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستان و … ) طراحی و اجرا شده و بر کلیه فعالیت­ هایی اعم از باز و بسته شدن درب، ورود و خروج افراد، سیستم­­های روشنایی، سیستم­های تهویه مطبوع پنجره و پرده اتاق ها، سیستم های صوتی و تصویری و … نظارت داشته باشد.

ساختمانی که مجهز به سیستم مدیریت BMS باشد اصطلاحاً ساختمان هوشمند گویند. این سیستم به افراد ساکن این امکان را می­دهد که از تجهیزات بطورموثر استفاده نموده و احساس امنیت و آسایش را در آنها افزایش می­دهد و همچنین می­تواند موجب صرفه ­جویی انرژی گردد.

این ساختمانها با استفاده از یکپارچه نمودن چهار عنصر اصلی سیستم­ها، ساختار، سرویس و مدیریت و با برقراری ارتباط میان آنها محیطی پویا و مقرون به صرفه بوجود آورند.

خانه هوشمند دارای یک زیربنای ارتباطی پیشرفته است که در آن کلیه سیستم های الکترو مکانیکی ساختمان به صورت مرکزی مانیتور و کنترل می شوند و ساکنین این خانه ضمن استفاده از خدمات پیشرفته خانه هوشمند در مصرف انرژی صرفه جویی قابل ملاحظه ای خواهند داشت.

با استفاده از سیستم کنترل هوشمند ساختمان می توان تا حدود ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. یک سیستم هوشمند انرژی هایی که در ساعت اوج مصرف بیش از حد مصرف می شوند را مهار کرده و انرژی هایی را که در ساعات خالی از سکنه تلف می شوند را حذف می کند و همچنین از منابع طبیعی در کنار منابع مصنوعی در زمان مناسب به طور هوشمند استفاده می نماید. بعنوان مثال در صورتی که کسی در محیط حضور نداشته باشد سیستم روشنایی و سرمایش، گرمایش از کار می افتد و در ساعتی از روز به دلیل وجود نور طبیعی خورشید یا باز شدن پرده ها به طور هوشمند نور محیط تامین شده و نیاز به استفاده از سیستم روشنایی نیست.

مزایای سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

👈🏽کنترل مرکزی از راه دور

👈🏽بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی

👈🏽کاهش هزینه ­های تعمیر و نگهداری

👈🏽کنترل هوشمند روشنایی

👈🏽کنترل درب هوشمند و اتوماتیک

👈🏽سیستم هوشمند تجهیزات صوتی و تصویری

👈🏽کنترل تجهیزات سرمایش و گرمایش هوشمند

👈🏽کنترل اتوماسیون فضای سبز ، باغچه و آبیاری هوشمند

👈🏽سیستم هوشمند زمانبندی و اجرای فرامین در ساختمان

👈🏽کنترل و نظارت بر دوربین های مداربسته و سیستم کنترل امنیتی و حفاظتی

 

گروه حفاظتی ایمن

نماینده رسمی دوربین و تجهیزات حفاظتی هایک ویژن در استان اصفهان

 

اصفهان، خیابان طالقانی، نبش بن بست ۱۷ ۰۳۱۳۲۳۶۴۴۲۴ – ۰۳۱۳۲۳۳۸۷۵۲

مشتری مداری ، قیمت مناسب ، کیفیت و خدمات پایدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *