اخبار, اطلاعاتی

راه هاي ايمني در برابر تشعشعات تلفن هاي همراه

راه هاي ايمني در برابر تشعشعات تلفن هاي همراه

راه هاي ايمني در برابر تشعشعات تلفن هاي همراه

متخصصان می گویند استفاده از گوشی های ویژه تلفن همراه بهترین راه محافظت در برابر تشعشعات مضر است هر چند استفاده از پوشش های حفاظتی تلفنهای همراه نیز موثر است گزارشی که اخیرا منتشر شده4 نوع وسیله حفاظتی را که می توان در مورد تلفنهای همراه به کار گرفت بررسی کرده است.
تصویر راه هاي ايمني در برابر تشعشعات تلفن هاي همراه
اما نویسندگان این گزارش گفتند وسایلی مانند گوشی که دست را از نگاه داشتن تلفن فارغ می کند ، هنوز بهترین راه حفاظت است این مطالعه که از سوی اداره تجارت و صنعت بریتانیا انجام شده چهار نوع پوشش را بررسی کرده است: حفاظ هایی که کل تلفن را می پوشاند حفاظ هایی که گوشی ها را می پوشاند حفاظهایی که می توان روی تلفن نصب کردگیره ای که روی آنتن نصب می شود.
این گزارش می گوید پوششهای حفاظتی و گیره آنتن بهتر از همه کار می کند، اما از قدرت تلفن می کاهد دکتر «مایکل منینگ» نویسنده این گزارش که برای چندین سال در این زمینه تحقیق کرده است، گفت : یافته اصلی گزارش این است که شما می توانید از حفاظ استفاده کنید که از میزان تشعشع می کاهد اما بسیاری از آنها کارایی تلفن را پایین می آورد.

وی افزود: اگر کاربری بخواهد کمتر در معرض امواج تلفن همراه قرار گیرد ، خوب است به جای استفاده از وسایل حفاظتی ، از گوشی های مخصوصی که دست را آزاد می گذارد، استفاده کند دکتر منینگ ، پیش از این نیز درباره این گوشی ها تحقیق کرده بود.

در میان وسایل حفاظتی آزمایش شده ، آنهایی که کل تلفن را پوشش می دهد، از لحاظ ایمنی بهتر از بقیه هستند با این حال این تلفنها با تضعیف امواج از کارایی تلفن می کاهد؛ زیرا در ساخت آنها از مواد جذب کننده استفاده می شود. دکتر منینگ اذعان کرد در برخی موارد، تلفن ممکن است خودبه خود برای جبران ضعف امواج ، قدرت خود را افزایش دهد که تاثیر حفاظ را خنثی می کند.

بنا به این گزارش ، گیره هایی که به نوک آنتن وصل می شود نیز موثر است اما از کارایی تلفن می کاهد دکتر منینگ گفت دکمه هایی که برای جذب امواج روی قطعات مختلف تلفن وصل می شود موثر است ، اما نه چندان. کم تاثیرترین وسیله ، حفاظتی است که دور گوشی ها می افتد.

سیمون راکمن از یک نشریه تخصصی درباره تلفن همراه گفت : مردم چون حفاظ می گذارند فکر می کنند راه حل مشکل را پیدا کرده اند؛ اما این تاثیر تلقینی است ، علمی نیست.

یک سخنگوی فدراسیون صنایع الکترونیک که پیش از انتشار این گزارش سخن می گفت ، اظهار کرد: مجموعه شواهد نشان می دهد تلفن های همراه بر سلامت تاثیر منفی ندارد.

او همچنین اشاره کرد اطلاعات مربوط به میزان انرژی منتقل شده به بدن به وسیله تلفن که به نوع دستگاه بستگی دارد از اکتبر سال گذشته منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی نیز گفته است شواهد علمی موجود نشان می دهد لازم نیست برای تلفنهای همراه از پوشش حفاظتی استفاده شود.

منبع:جام جم آنلاین دانش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *