آموزشی

دوربین مدار بسته هوشمند

دوربین مدار بسته هوشمند

واژه هوشمندی درسیستمهای دوربین مداربسته هوشمند برای نخستین باردرتشخیص حرکت توسط دوربین، ایجادآلارم، فرآیندضبط و… ارائه شد. این تشخیص توسط سنسورهایPIR تعبیه شده در دوربین مداربسته که یک پردازش تصویری بود انجام شد و باعث بالارفتن قابلیت دوربینهای مداربسته گردید.
این قابلیت دوربین تاثیر مستقیم روی کیفیت تصاویر داشته است.
با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، دوربینهای مداربستهای پیشتاز هستند که قابلیت پردازش تصاویر را ارائه نمایند. قابلیت هایی همچون تشخیص حرکت درBackground ، شمارش ، دیوار مجازی
هوشمندسازی دوربینهای مداربسته تا جایی پیش رفت که تعدادی از شرکتها تصمیم گرفتن یک Platform برای کدنویسی ایجاد نمایند که این امر به صورت یک مکانیزم ماژولار برای برخی دوربینهای مداربسته تبدیل شد. حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا وجود چنین امکاناتی روی دوربین مداربسته باعث بالارفتن کارایی آنها میشود؟ زمانی که بحث شمارش مطرح می شود، چگونه دوربین مداربسته ازطریق سیستمهای مدیریت، شمارش را انجام می دهند؟ به عبارت دیگر این آمار و اطلاعات چگونه میتواند راهگشای مدیران باشد؟
اینکار میبایست یک راهکار قدرتمند به منظور مدیریت اینگونه اطلاعات پیادهسازی نمود. شرکتهای سازنده نرمافزارهای مدیریت تصاویر، سیستمهای خود را به مکانیزمهای هوشمند از جمله شمارش ، تشخیص حرکت ، و … مجهز نمودند تا بتوانند از این طریق نیازهای جدید را تاحدودی برطرف سازند.
امکانات و ویژگیهای دوربین مداربسته هوشمند

با توجه به اینکه محور این مقاله در ارتباط با امکانات هوشمند دوربینهای مداربسته است. در ادامه بحث درخصوص این امکانات و مزایا ومعایب آن صحبت خواهیم کرد
1. تشخیص حرکت پیشرفته توسط دوربین مداربسته هوشمند:
اصلاح شده الگوریتم تشخیص حرکت ابتدایی است. در این الگوریتم، اجزای مختلف تصاویر ،براساس حرکتشان دستهبندی میگردند. در واقع پردازشگر تصویری موجود در این دوربین مداربسته ، حرکت اجزا را به طور مداوم بررسی میکند. بر فرض مثال این الگوریتم، یک تصویر از خیابان را زمانی درست ارزیابی می کند که یک خودرو و یا یک انسان در آن در حال حرکت باشد. درحالیکه درسیستمهای ابتدایی، حرکت برگ درخت و یا سایه ساختمان و تجهیزات، منجر به تشخیص حرکت میشد. البته این نوع تشخیص حرکت ((Motion Detection فقط در دوربینهای خاص شرکتهای قدرتمند یافت میشود.
2. ایجاد دیوارهای مجازی با دوربین مدار بسته هوشمند:
دراین الگوریتم هرگونه عبور اشیا متحرک ، براساس چشمانداز تصاویر و ترسیم خطوط فرضی روی تصویر، منجر به تشخیص فرآیند عبور از دیوارهای مجازی میگردد. دراین الگوریتم درحالت استاندارد، اندازه اشیا، سایه اشیا عبوری و دیگر موارد جزیی، کنترل میشود تا از ایجاد آلارم خطا جلوگیری گردد.
3. الگوریتمهای شمارش اشیاء دوربین مدار بسته هوشمند:
در این الگوریتم، شمارش اشیای عبوری، برطبق چشمانداز تصویر و تعاریف تخصصی، از یک خط فرضی و در سایزهای مختلف انجام میپذیرد. این الگوریتم بعضی مواقع متناسب با مقدار پیچیدگی تصویر، تا 05 پارامتر نیاز به تنظیمات دارد.
4. تشخیص توقفهای غیرمجاز و بیمورد:
در این الگوریتم، بعد از آنکه اشیا تشخیص داده شدند، فرآیندهای مربوطه فعال شده وسپس آلارم در خروجی دوربین فعال میگردد. دقت این الگوریتم برای اشیای مختلف متفاوت است. مثلا برای اتومبیل یک دقت دارد، برای شخص، اشیا و… دقتهای دیگری دارد. کارایی اصلی این دوربین در کنترل فرآیندهای ترافیکی، تشخیص تجمع ماشینآلات در محلهای غیرمجاز و باقی ماندن اشیا در محلهای نامناسب کارایی دارد.
0. شناسایی و تشخیص ازدحام توسط دوربین مداربسته هوشمند:
این الگوریتم به محض اینکه چگالی حجمی تصاویر از حد معینی بالاتر رود فعال میشود. به عبارت دیگر هنگامی تعداد افراد بیشتری درتصویر وجود داشته باشد، الگوریتم تشخیص تجمع میدهد و مکانیزمهای مربوط فعال میشود. تشخیص نحوه عملکرد این الگوریتم براساس
1. تعداد اشیاء تشخیص داده شده

2. تغییرات گرافگرایی

3. گرمای تصاویر، تشخیص داده می-شود ودقت درالگوریتم تاثیری درعملکرد آن ندارد.

 فعالیتهای ایمن:
نمایندگی و واردکننده دوربین های ACCESS در ایران,فروش دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دوربین مداربسته وارسال به تمام نقاط ایران,فروش همکاری دوربین مداربسته با شرایط ویژه ,نصب دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,فروش لوازم جانبی دوربین مداربسته,فروش لوازم جانبی دزدگیر,فروش عمده دوربین مداربسته,فروش عمده دزدگیر و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *