آموزشی

حل مشکلات شبکه دوربین مداربسته IP

چند راهکار میانبر جهت حل مشکلات شبکه دوربین مداربسته IP

برای حل مشکلات دوربین مداربسته به نکات زیر توجه نمایید :

مشکل: شبکه کابلی و شبکه بی سیم دوربین مداربسته کار نمی کنند.

راه حل: هر زمان که متوجه شدید شبکه کار نمی کند، به سراغ کابل های اترنت بروید و اتصال آنها را بررسی کنید. گاهی وقت ها حرکت دادن روتر یا نوت بوک یا ضربه پای شما به بدنه کامپیوتر باعث می شود که کابل اترنت از سوکت جدا و شبکه قطع شود. مثال دیگر خارج شدن سوکت کابل تلفن از روتر یا پریز تلفن است که باعث قطع شدن اینترنت می شود. اگر تمام کابل ها مشکل نداشتند، به سراغ شکستگی ، پیچ خوردن یا زخمی شدن کابل ها بروید. یکی دیگر از دلایل مهم قطعی شبکه ها، آسیب دیدن کابل های مربوط است. در مرحله بعدی، سعی کنید روتر یا مودم را از نو راه اندازی کنید یا چند دقیقه ای خاموش و دوباره روشن کنید.

مطمئن شوید اتصال هایی که برای شبکه ساخته اید روی ویندوز یا هر سیستم عامل دیگر هنوز برقرار هستند و کار می کنند و رمز عبورها و اطلاعات اتصال به اینترنت یا شبکه را اشتباه وارد نکرده اید. تنظیمات شبکه را دوباره بررسی کنید. گاهی وقتها نیز مشکل از سیستم عامل است و باید یک بار آن را از نو راه اندازی کنید. بررسی آدرس IPها و این که شبکه شما با DHCP آدرس دهی می شود یا تنظیم آن دستی است، می تواند دلیل دیگر احتمالی برای قطعی شبکه باشد .

خمیدگی یا شکستن کابل شبکه می تواند به قطع شدن شبکه منجر شود.

رفع مشکل سیگنال در روترها

مشکل: در حالی که روتر از زمین و دیوار فاصله دارد و در وسط اتاق نصب شده است، در برخی از مناطق سیگنال های شبکه بیسیم بسیار قوی هستند و در برخی مناطق دیگر بسیار ضعیف ظاهر می شوند.

راه حل: سیگنال های یک روتر به شدت به عوامل محیطی وابسته هستند و از دستگاه ها یا شبکه های دیگر تأثیر می گیرند. برای نمونه، اگر روتر بی سیم روی یک کانال شلوغ تنظیم شده باشد ، با افت سرعت و ضعیف بودن سیگنال ها در برخی مناطق روبه رو می شود. اگر نیاز بود، تنظیمات روتر را عوض کنید. نزدیک بودن روتر به دستگاه تلفن بی سیم، مایکروفر، دستگاه های گیرنده امواج مانند تلویزیون و رادیو و تجهیزاتی که از بلوتوث استفاده می کنند نیز روی سیگنال ها تأثیرگذار است. جنس ساختمان نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار است، زیرا ممکن است در دیوار ساختمان از موادی استفاده شده باشد که مانع عبور سیگنال ها شود.

نزدیکی به پنجره یا هر محیطی که محل عبور جریان های هواست نیز روی کاهش قدرت سیگنال ها تأثیرگذار است. اگر از قدرت سیگنال های روتر خود راضی نیستید ، به دنبال دلایل آن بگردید و سعی کنید با جابه جا کردن روتر یا دستگاه های دیگر علت ان را بیابید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که محدوده پوشش دهی موثر برای روترهای بی سیم حتی در انواع دو بانده و با استفاده از باند فرکانسی پنج گیگاهرتز حداکثر ۵۰ متر مربع است و در محدوده ای فراتر از آن نباید انتظار آنتن دهی قوی و موثری داشته باشید.

حل مشکلات شبکه در دوربین مداربسته

مشکل: یکی از دوربین مداربسته متصل به شبکه به طور مرتب قطع و وصل می شود و اتصال ثابتی به شبکه و اینترنت ندارد.

راه حل: اگر تنظیمات و اتصالات شبکه درست باشند، ممکن است ویندوز یا کارت شبکه ایراد پیدا کرده باشد. یکی از راه حل های موجود می تواند نصب دستی کارت شبکه باشد. روش دیگر، استفاده از ابزارهای ویندوز است. ویندوز یک ابزار عیب یابی به نام Troubleshoot Problems دارد که می تواند تنظیمات شبکه و کارت شبکه را از ابتدا انجام و عیب ها را بر طرف کند. این ابزار به طور کامل نمی تواند هر نوع مشکل شبکه را پیدا و برطرف کند، اما می توان به عنوان یک ابزار کمکی از آن استفاده کرد

هنگام قطع شبکه، با کلیک کردن روی آیکون شبکه، علامت قرمز رنگ آن، این ابزار شروع به اسکن سیستم برای یافتن مشکل و در صورت امکان رفع عیب می کند. در این صورت این ابزار گزارش خواهد داد که مشکل برطرف شده است، ولی اگر مشکلی یافت نشود ، پیغام می دهد که موردی یافت نشد.

راه حل بعدی تنظیم دوباره آدرس IP کامپیوتر و گرفتن آدرس جدید است، زیرا ممکن است دستگاه دیگری در شبکه به طور همزمان از آدرس IP این کامپیوتر استفاده کرده باشد و در نتیجه به طور مرتب تداخل آدرس ایجاد شود. از مسیر ، Start Menu > Applications-Accessories > Command Prompt ترمینال خط فرمان ویندوز را بیابید و با کلیک راست روی آن و انتخاب گزینه Run as Administrator، دستورات در وضعیت مدیر سیستم اجرا می شوند.

دستور ipconfig/release برای مشاهده آدرس IP فعلی شبکه باید اجرا شود. اگر نتیجه هیچ آدرس IP را نشان نداد، به معنی یافتن مشکل است و این که کامپیوتر نمی تواند از شبکه آدرس بگیرد. با دستور ipconfig/renew می توان یک آدرس IP جدید از سرویس DHCP دریافت کرد و یا آدرس IP دلخواه و جدید را به صورت دستی وارد کرد. اگر مشکل از تداخل آدرس IP در شبکه باشد ، با این دستورات برطرف می شود

گاهی می توان با دستورات خط فرمان بسیار ساده و سریع مشکلات شبکه را برطرف کرد.

افت سرعت دوربین مداربسته در شبکه

مشکل: تمام دوربین های مداربسته شبکه به طور ناگهانی با افت شدید سرعت شبکه مواجه شدند.

راه حل: چند احتمال برای این مشکل وجود دارد. در ابتدا باید به سراغ روتر رفت و دمای آن را بررسی کرد. داغ شدن روتر یا بالا رفتن دمای اتاق بر اثر گرما باعث می شود که سرعت ارتباطات شبکه افت کند. اگر روتر بیش از حد داغ باشد و یا دمای هوا گرم تر از دمای عادی است، باید برای چند دقیقه روتر را خاموش کرد و مکان آن را تغییر داد. همچنین سعی شود، اطراف روتر دستگاه تولیدکننده گرما وجود نداشته باشد. یک اشتباه کاربران این است که یک دستگاه NAS، یک دستگاه مودم و روتر را کنار یکدیگر روی یک میز قرار می دهند و در نتیجه گرمای تولید شده در این مکان افزایش می یابد.

احتمال دوم، تداخل امواج و پایین آمدن قدرت سیگنال های رادیویی در شبکه است. وجود یک سرور پرینتر یا راه اندازی یک شبکه بی سیم جدید می تواند از جمله علل آن باشد.

 

نمایندگی و واردکننده دوربین های ACCESS در ایران,فروش دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دوربین مداربسته،فروش وارسال به تمام نقاط ایران,فروش همکاری دوربین مداربسته با شرایط ویژه ,نصب دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,فروش لوازم جانبی دوربین مداربسته,فروش لوازم جانبی دزدگیر,فروش عمده دوربین مداربسته,فروش عمده دزدگیر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *