چگونه مشتری را راضی به خرید دوربین مداربسته کنیم؟
۱٫سعی کنید با مشتری صحبت کنید. هنگامی که مشتری به شما مراجعه می کند سعی کنید با لبخند با او باب گفتگو را باز کنید و از علایق پنهان او آگاه شوید. در اینصورت او به شما احساس نزدیکی می کند و شما پس از فروش دوربین مداربسته براحتی می توانید محصولات دیگرتان نظیر دزدگیر و …را نیز به او پیشنهاد دهید.
۲٫محصولتان را بیشتر بشناسید. هر چقدر دوربین های مداربسته خود را بیشتر بشناسید بهتر می توانید به مشتری کمک کنید که چه لوازم دیگری می تواند محصولی را که خریداری کرده است را کامل تر کند و کارایی آن را برای مشتری بیشتر کند. البته این مورد یکی از بدیهیات فروش است و اگر فروشنده ای شناخت کافی از محصول نداشته باشد معمولاً در فروش خود محصول نیز دچار مشکل می شود.
۳٫توجه داشته باشید که مشتری چه دوربین مداربسته ای را بیشتر نگاه می کند و یا به آنها توجه دارد. در اینصورت می توانید پیشنهادهای مشابهی به او بدهید. این اتفاق در کتاب فروشی جیحون در میدان انقلاب بارها و بارها برای من افتاده است. مثلاً وقتی فروشنده می بیند که من در قفسه کتابهای بازاریابی در حال جستجوی کتاب هستم پیشقدم شده و کتابهای جدید در این حوزه را به من پیشنهاد می دهد.
۴٫هرگز میزان توانایی مالی مشتری را پیشاپیش حدس نزنید. بسیاری از فروشندگان متاسفانه دچار چنین اشتباهاتی می شوند و سعی می کنند از روی ظاهر خریدار حدس بزنند که او چقدر توان مالی دارد. اجازه دهید خود مشتری در مورد نوع کالایی که می خواهد بخرد تصمیم بگیرد. هنگامی که او تصمیمش را گرفت بعد شما می توانید وارد عرصه شده و بر اساس محصول خریداری شده سایر محصولات را نیز به او معرفی کنید و جداً از پیشداوری در مورد اینکه این مشتری توان خرید دارد یا نه خودداری نمایید.
۵٫وسایل جانبی یکی از مهمترین مواردی هستند که در استراتژی بیش فروشی بکار می روند. وقتی یک مشتری یک تبلت می خرد بسیار بعید است که پوشش محافظ و یا شارژر ماشین آن را خریداری ننماید. بنابر این همواره سعی کنید وقتی محصولی را ارائه می دهید تا انجا که ممکن است وسایل جانبی آن را نیز در فروشگاهتان برای عرضه به مشتری داشته باشید. در واقع می خواهم بگویم که هیچگاه سعی نکنید تک محصولی باشید.
۶٫متفاوت فکر کنید. مشتری بخودی خود نمی داند که وقتی دوربین مداربسته ای را خریداری می کند چه چیزهای دیگری در کنار آن می تواند برای او مناسب باشد. بعنوان مثال وقتی مشتری یک ساندویچ همبرگر سفارش می دهد شما می توانید به او نوشابه و یک ظرف سیب زمینی نیز پیشنهاد دهید.
۷٫ دوربین مداربسته را در دست مشتری قرار دهید. این کار از نظر روانی بر روی مشتری بسیار تاثیر گذار است. وقتی شما خودتان دوربین مداربسته ای بیشتری را در دست مشتری قرار می دهید از نظر روانی برای او بسیار مشکل خواهد بود تا بدون آنها از فروشگاه شما بیرون برود. البته این نکته نیز نباید ناگفته بماند که اینکار نباید توهین آمیز باشد و در واقع مشتری را بزور وادار به خرید بیشتر نمایید.
۸٫فروش را بخوبی تمام کنید. سعی کنید هنگامی که دوربین مداربسته ای مختلف را برای خرید به مشتری پیشنهاد کردید در هنگام تسویه حساب پای صندوق شیرینی و یا شکلاتی را به عنوان هدیه به او بدهید و سعی کنید وی را تا درب خروجی فروشگاه همراهی کنید در اینصورت این مشتری بارها و بارها از شما خرید می کند.
۹٫مطمئن شوید که مشتری بهترین انتخاب را کرده باشد. این مسئله در فرآیند فروش دوربین مداربسته بسیار مهم است که شما خرید مشتری را صحه بگذارید و به او بگویید که از این خرید پشیمان نخواهد شد و مطئن هستید که دیگران را نیز برای خرید به شما معرفی خواهد کرد. این گفتگو با مشتری باعث می شود که او از نظر روانی تحت تاثیر قرار بگیرد و دیگران را نیز برای خرید بیشتر به شما معرفی نماید.
۱۰٫کالاهای رایگان و فروشهای فوقالعاده:ذات انسان متمایل به تملک چیزی، بدون از دست دادن چیز دیگری در ازای آن است. بهعنوان بازاریاب میتوانید برای جذب مشتریان از پیشنهادات رایگان استفاده کنید. نکته جالب در این رویکرد این است که صرفنظر از نوع محصولتان، همیشه میتوانید چیزی را بهطور رایگان عرضه کنید و اگر هوشمندانه عمل کنید، اینکار هیچ هزینهای برای شما در پی نخواهد داشت. فقط مطمئن شوید که مشتریان برای کالاهای رایگان شما ارزش قائلند.
فعالیتهای ایمن:
نمایندگی و واردکننده دوربین های ACCESS در ایران,فروش دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دوربین مداربسته وارسال به تمام نقاط ایران,فروش همکاری دوربین مداربسته با شرایط ویژه ,نصب دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,فروش لوازم جانبی دوربین مداربسته,فروش لوازم جانبی دزدگیر,فروش عمده دوربین مداربسته,فروش عمده دزدگیر و…
اصلی ترین فعالیت گروه ایمن فروش دوربین مداربسته است.