اطلاعاتی

چه دوربین مداربسته ای برای فضای شما مناسب است ؟

چه دوربین مداربسته ای برای فضای شما مناسب است ؟

فضای مورد استفاده شما چیست؟

بطور کلی فضاهایی که دوربین های مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرند به دو دسته داخلی و بیرونی تقسیم بندی می شوند.

در ادامه به بررسی بهترین نوع دوربین های مدار بسته برای محیط های داخلی و بیرونی می پردازیم.

دوربین مدار بسته های بیرونی

برای محیط های خارج ساختمان جایی که معمولا دوربین مدار بسته در معرض عوامل محیطی از قبیل باد, باران, برف, گرد و غبار, سرما و گرمای شدید و… استفاده می شوند. این دوربین های مدار بسته علاوه بر ساخت داخلی مناسب برای شرایط سخت آب و هوایی از کاورهای محافظ محکم که در داخل آن ها از فن و هیتر مخصوص بهره می برند استفاده می کنند.

دوربین های مدار بسته داخلی

برای محیط های داخل ساختمان مانند اتاق ها,فروشگاه ها, اداره جات, راهروها, پارکینگ های سرپوشیده, …. که بطور معمول برای این محیط ها از دوربین های دام استفاده می شود.

دلیل این انتخاب آن است که اولا زاویه دید دوربین مدار بسته مشخص نیست و دوم اینکه افراد ثانی براحتی قادر نخواهند بود زاویه دید آن را دستکاری کنند.

اتاق ها:
برای اتاق هایی با متراژ کمتر از ۱۲متر بهتر است از دوربین مدار بسته هایی با لنز ثابت استفاده شود (دوربین های دام).

۸۰۳D: 420 TVL * 0.3 Lux * Lens 3.6mm
۸۰۸EF: 610 TVL * 0115 Lux * Lens 3.6mm

برای اتاق هایی با متراژ بیشتر از ۱۲متر مانند سالن های کنفرانس بهتر است از دوربین مدار بسته هایی با لنز وریفوکال که البته به صورت دام می باشند استفاده شود.

۲۱۳EF: 680 TVL * 0.1 Lux * Varifocal Lens 2.8-10mm * OSD Menu

راهرو ها و ورودی ها:

با توجه به اینکه این مکان ها از نظر امنیتی در درجه بالایی می باشند لذا بهتر است در شب و در تاریکی مطلق نیز تصویری قابل قبول به شما ارائه دهند. به همین منظور دوربین های دید در شب که بوسیله دیودهای الکترونیکی که اشعه مادون قرمز از خود ساتع می کنند پیشنهاد می شود.

L603D: 420 TVL * Lux 0 * Lens 4.3mm * IR LED 24 unit

L605DH: 510 TVL * Lux 0 * Lens 4.3mm * IR LED 24 unit

L5838EF: 610 TVL * Lux 0 * Varifocal Lens 2.8-10 * IR LED 30 unit * IP 66

مکان هایی نیز هستند مانند ورودی های اصلی ساختمان که بطور معمول بین دو محیط داخل و خارج تفاوت هایی از نظر نوری وجود دارد. برای چنین محیط هایی دوربین های (واید داینامیک) ارائه می شوند که خاصیت خنثی کردن این اختلاف نور را دارند.

WD113EF: 680 TVL * Lux 0.1 * RS485 Controler

فضاهای بیرونی ساختمان: (فضاهای باز, پیاده رو ها, پارکینگ ها)

این محیط ها مستلزم داشتن دوربین مدار بسته هایی هستند که لنز وریفوکال, کاور, و قابلیت دید در شب بودن را دارا باشند.

L6438EF:
L7438HQ:

اما برای پارکینگ های عمومی که علاوه بر نظارت, ورود و خروج خودروها نیز حائز اهمیت است, از دوربین مدار بسته های کارلایسنس (پلاک خوان) استفاده می شود. این دوربین ها بوسیله نرم افزار مخصوص خود, توانایی ثبت پلاک خودروها را دارا می باشند.

LV6638HQ: 540 TVL * Lux 0 * Lens 3.8-9.5

سالن های صنعتی:

سالن های صنعتی مکان هایی وسیع هستند که مطمئنا شما نمی توانید بوسیله دوربین های معمولی تمامی محیط را پوشش دهید. برای این منظور دوربین مدار بسته های اسپید دام که قابلیت زوم اپتیک تا ۳۶ برابر و نیز چرخش حول محور افقی تا ۳۶۰ درجه و محور عمودی تا ۹۰ درجه رادارا می باشند توصیه می شود. این دوربین ها به ۲ نوع داخلی و خارجی عرضه شده که هم در داخل محیط و هم در خارج و در برابر بارندگی مقاوم می باشد.

داخلی:
۸۱IR36: 540 TVL * Lux 0.7 * Optical Zoom 36x * Mechanical IR CutFilter *

RS485 Controler

خارجی:

۹۱IR36: 540 TVL * Lux 0.7 * Optical Zoom 36x * Mechanical IR CutFilter *

RS485 Controler

خاصیت واید داینامیک:

WD91IR36: 530 TVL * Lux 1.0 * Optical Zoom 36x * RS485 Controler *

Mechanical IR CutFilter * 120db Wide Dynamic Range

دوربین های مدار بسته نسبت به فضایی که مورد استفاده قرار می گیرند به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:

Box Camera.
Dome Camera.
WDR Camera.
Outdoor IR Camera.
Mini Bullet Camera.
Pinhole Camera.
Zoom Camera.
Car License Camera.
Speed Dome Camera.

Box Camera

این دوربین مدار بسته ها با امکاناتی نظیر تعویض لنز و تنظیم آیریس برای استفاده در مکان های صنعتی مناسب می باشند. همچنین این دوربین مدار بسته ها هم در فضاهای داخلی و هم در فضاهای بیرونی (با استفاده از حفاظ مناسب) مورد استفاده قرار می گیرند.

Dome Camera

سیستم هایی نیز وجود دارند که در آنها دوربین مدار بسته در پوشش هایی مخفی نگه داشته و یا به صورت دام طراحی شده است. این گونه دوربین مدار بسته ها به نیمه مخفی مشور هستند, زیرا اگرچه وجود دوربین مدار بسته توسط افراد تشخیص داده می شود با این حال مسیر دید آن و اینکه دوربین مدار بسته در حال مشاهده کدام نقطه است برای افراد مشکل است.

WDR Camera

از این دوربین مدار بسته ها در مکان هایی استفاده می شود که شدت نور یکسان نیست و نور کم و زیاد می شود. خاصیت اینگونه دوربین مدار بسته ها تثبیت کننده نور های اضافه می باشد.

Out door IR Camera

این دوربین مدار بسته ها دارای سنسورهای گیرنده مادون قرمز هستند که توانایی تصویر برداری در شب را نیز به آنها میدهد. درموارد خاص برای عملکرد بهتر این دوربین مدار بسته ها لامپ های مادون قرمز در محل نصب میکنند.

Mini Bullet Camera

این دوربین مدار بسته ها استوانه ای شکل می باشند و معمولا دارای لنز ثابت ۴ میلیمتری و زاویه دید ۷۰ درجه هستند.

Mini Bullet Camera

این دوربین مداربسته ستوانه ای شکل می باشند و معمولا دارای لنز ثابت ۴ میلیمتری و زاویه دید ۷۰ درجه هستند.

Pinhole Camera

دوربین مداربسته های ریزی هستند که بیشتر به عنوان دوربین مداربسته مخفی یا برای اهداف جاسوسی بکار می روند.

Zoom Camera

این نوع دوربین دارای قابلیت فوکوس بالا روی نقاط مورد نظر را دارا میباشد. و قادرند تصاویر را ۳۶ برابر بزرگ کنند.

Car License Camera

از این دوربین مداربسته ها که به دوربین پلاک خوان معروف هستند معمولا در ورودی پارکینگ ها برای مشاهده و ضبط پلاک خودروها استفاده می شود.

Speed Dome Camera

ایندوربین مداربسته ها معمولا به صورت سقفی نصب میشوند و به همراه خود پایه قابل کنترل دارند کهدوربین مداربسته را در محور افقی ۳۶۰ درجه و در محور عمودی ۹۰ درجه میچرخاند. با قابلیت بزرگ نمایی تا ۳۶ برابر.

هنگامی که میخواهیددوربین مداربسته ای را نصب کنید, علاوه بر نکاتی که در مورد کلیت دوربین مداربسته ها گفته شد, به مسائل جزئی نیز باید توجه نمود. این مسائل شامل :

نوع لنز بکار رفته شده , زاویه دید قابل پوشش توسطدوربین مداربسته ، قابلیت دید در شب بودن, ضد ضربه بودن , درجه ضد آب بودن  و….


دستگاه ضبط کننده تصاویر :  Digital Video Recorder : DVR

دستگاهی دیجیتالی است برای ضبط تصاویر دریافتی ازدوربین مداربسته ها. این ضبط کننده ها تصاویر را به صورت دیجیتالی روی هارد داخلی دستگاه یا یک هارد خارجی ضبط میکنند. زمان ضبط بستگی به تعداد فریم های تصویر دارد که قابل تنظیم است. معمولا ظرفیت هارد قابل ارتقاست .

منبع:جاده ابریشم

 

فعالیتهای گروه حفاظتی ایمن:
نمایندگی و واردکننده دوربین های ACCESS در ایران,فروش دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دوربین مداربسته وارسال به تمام نقاط ایران,فروش همکاری دوربین مداربسته با شرایط ویژه ,نصب دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,فروش لوازم جانبی دوربین مداربسته,فروش لوازم جانبی دزدگیر,فروش عمده دوربین مداربسته,فروش عمده دزدگیر و…

با خرید دوربین مداربسته مناسب خود را بیمه کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *