اخبار

هارد دیسک‌هایی که امنیت را به کاربران هدیه می‌دهند

هارد دوربین مدار بسته

هارد دیسک‌هایی که امنیت را به کاربران هدیه می‌دهند

شرکت Seagate از پیشتازان تولید هارد و نامی مطرح در زمینه تولید تجهیزات ذخیره‌‏سازی است. درایوهای ذخیره‌‏سازی سیگیت انواع مختلفی دارند؛ یکی از آن‌ها گروه درایوهای Surveillance هستند که همانطور که از نام‏شان پیداست، این درایوها جهت ذخیره‌‏سازی محتوای ویدیویی به ویژه تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته مورد استفاده قرار می‌‏گیرند.
تصویر هارد دیسک‌هایی که امنیت را به کاربران هدیه می‌دهند
هارد درایوهای surveillance از لحاظ ظاهری، تفاوتی با سایر هارد درایوها ندارند اما تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن‌ها، Surveillance را مختص مصارف خاصی مانند ضبط تصاویر ویدیویی و منحصرا مصارف دوربین‌های امنیتی کرده است.
این هارد درایوها بهترین عملکرد را در ذخیره سازی اطلاعات برای استفاده‌های طولانی مدت و بدون توقف دارند و به گفته سازنده، سرعت هارددیسک‌های سری Surveillance به نحوی است که می‌تواند به طور هم‌زمان 32 دوربین یا کانال ویدئویی را ضبط کند.
به گزارش آی تی رسان، طراحی این هارددیسک‌ها تحت عنوان 24×7 به گونه‌‏ای است که که بتوانند 24 ساعته در طول 7 روزهفته به‌صورت مداوم و بدون هیچ وقفه‌ای فعالیت کنند. سیستم آماده به‌کار سریع در دوربین‌های مدار بسته با کمک سنسور حرکتی است.
زمانی که دوربین غیرفعال است، هارددیسک  نیز به حالت Standby می‌رود که این مورد از استهلاک آن‌ها جلوگیری می‌‏کند و به‌محض تشخیص حرکت، سیستم مدار بسته هارددیسک را به‌سرعت فعال می‌نماید تا بلافاصله عمل ضبط اطلاعات انجام شود و هیچ فریمی از دست نرود؛ این درحالی‌ست که هارددیسک‌های معمولی به زمان بیشتری برای فعال شدن از حالت Standby نیاز دارند.
ظرفیت درایوهای Surveillance از یک تا شش ترابایت بوده که توانایی ذخیره‌سازی 480 ساعت ویدئوی HD را دارد. توان مصرفی درایو در حداکثر فشار کاری هشت وات و در زمان Standby برابر با 0.75 وات است.
رابط انتقال اطلاعات از نوع SATA III بوده و از 64 مگابایت حافظه بافر بهره می‌‏گیرد. شرکت Seagate به دلیل استفاده از سنسورهای Rational Vibration یا همان RV و ترکیب فناوری‌های انحصاری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باعث شده تا میزان نویز ناشی از چرخش هد دستگاه به حداقل (نزدیک به صفر) برسد و و هارد در شرایط پایدار و با کمترین لرزش و ارتعاش قرار گیرد.
به لطف فناوری AcuTrac استفاده شده در ساخت این هارد دیسک، هد هارد بادقت بسیار بالایی حرکت می‌کند و این فناوری باعث می‌‏شود تا در شرایط شوک مکانیکی یا مغناطیسی، سرعت انتقال اطلاعات پایین نیاید.
لازم به ذکر است که زمان تخمین زده برای خرابی این هارد دیسک بر اساس ادعای شرکت Seagate بیش از یک میلیون ساعت پیش بینی شده است.
با توجه به تمام این ویژگی‌‏ها به جرات می‌توان گفت که Seagate Surveillance با سه سال گارانتی شرکت سازگار ارقام یک گزینه قابل اعتماد برای ذخیره‏‌سازی محتوای ویدیویی به ویژه تصاویر دوربین‌های امنیتی است.

 

 

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *