آموزشی

سیستم مدیریت ویدئویی هوشمند

اصول کارکرد سیستم مدیریت ویدئویی هوشمند

سیستم مدیریت ویدئویی هوشمند، سیستمی بر مبنای واقعه و به صورت بصری را ارائه می دهد که در مقابل سیستم های بر مبنای متن مزایای قابل توجهی دارد. این سیستم به شکل قابل توجهی نمایش زنده را بهبود می بخشد به نحوی که نگهبان ها و یا هر کسی که قصد استفاده از تصاویر را دارد، به جای این که به صفحه های نمایشی متعددی خیره شود یا حتی به لیست بلندی از وقایع توجه کند، به راحتی میتواند صفحه ای را اسکن کند و آگاهی خوبی نسبت به مسائلی که در محیط تحت پوشش او اتفاق می افتد به شکلی دقیق و سریع کسب کند .

پخش تصاویر بر مبنای وقایع بدین معناست که اگر نگهبان در حال نگاه کردن باشد یا نباشد، تمامی وقایع به صورت خودکار گرفته می شوند و هیچ تصویری از دست نمی روند. این نکته ابتدایی تحلیل خودکار ( تبدیل تصاویر خام به وقایع و نمایش آنها در یک مجموعه بصری ) این امکان را به نگهبانان می دهد تا بیشتر بر روی سنجش های پیچیده تر و مهم تر متمرکز شوند. واسط بصری را تحلیلگرهای متعددی که به صورت همزمان و با هم کار می کنند محصور، و با تشکیل ساختار اطلاعات آن را بر روی مجموعه ای نمایش می دهند.

این فن آوری یک تحلیلگر یکپارچه را که شامل امکانات متعددی است، فراهم می کند ( متضاد با بسته های تحلیل گری تک امکاناتی ) و سازمان ها قادر خواهند بود سیستم های تشخیص چهره، ردیابی حرکت، کنترل دسترسی و ردیابی اشیا را به طور کلی در یک سیستم اداره کنند و حتی در مواقعی که فن آوری جدیدی موجود باشد به راحتی آن را همچون ارتقا یک کامپییوتر شخصی استاندارد ارتقا دهند. سیستم یکپارچه تحلیل گر قادر است به صورت خودکار تمامی رفتارها را شناسایی کند و به سبب این که این تحلیلگرها می توانند تعداد زیادی دوربین را به صورت یکپارچه درآورند، قادرند اطلاعات را بین سیستم های مختلف به اشتراک بگذارند .

به عنوان مثال ، اگر سیستم فوق بر روی صورت یک شخصی در محوطه یک بانک زوم کند، بعد از خارج شدن از بانک و ورود مجدد وی به بانکی دیگر (در یک منطقه یا شهر دیگر و در صورتی که سیستم های فوق با یکدیگر ارتباط برقرار کرده باشند ) به آسانی قابل پیگیری و ردیابی است. قابلیت انعطاف این سیستم، اجازه می دهد که نه تنها داده از جایی وارد شود ، بلکه به سهولت داده ها به جای دلخواه دیگری صادر شوند .

اگر بر فرض یک نگهبان شماره پلاک خودرو مشکوکی را در اختیار بگیرد، او می تواند به سرعت تصویر گرفته شده را به ایستگاه پلیس از طریق پست الکترونیکی ارسال، و در سیستم آنها جاگذاری کند. این فن آوری هر تکه از تصویر را با برچسب اطلاعات خاص خود دسته بندی و طبقه بندی می کند و این داده ها شکل جستجو پذیری به خود می گیرند و عیناً مانند صفحات وب و به راحتی از طریق موتورهای جستجو می توانند یافت شوند. علاوه بر این، فیلترهای جستجو می توانند به شکلی تعریف شوند که بازه گسترده تری از نتایج را به همراه داشته باشند.

ساعت های زیادی را که با امکانات جستجوی این سیستم صرفه جویی می شوند، می توان صرف مرتب کردن داده ها انجام تحلیل های ترکیبی و پیچیده و حتی بازبینی دوربین های مداربسته به شکل موثرتر کرد. این فن آوری داده های بیشماری را به صورت یک سیستم مدیریت داده های قابل جستجو تبدیل می کند. این بدان معناست که اپراتور می تواند یک جستجوی خاصی را بین دوربین های مداربسته مختلف حتی دوربین هایی که از لحاظ جغرافیایی در مناطقی مختلفی نصب شده اند به عمل آورد و نتایج در کمتر از چند ثانیه حاصل می شود.

همچنین یک امکان منحصر به فرد برای مدیران امنیتی به شمار می آید، به طوری که سیاست های کلان مجموعه در بحث امنیتی می توانند به صورت مرکزی همراه با لیست های هشدار منتشر شوند، بدین معنا که اگر حتی یکی از اعضای گروه از یک سیاست یا هشدار خاص آگاه نباشد سیستم آگاهی لازم را دارد ، بنابراین از خطای بالقوه انسانی نیز در ابعاد زیادی کاسته می شود.

ذخیره اطلاعات بدین سان، کمک به سزایی در کاستن پهنای باند مورد نیاز برای یکپارچگی اطلاعات است. این نرم افزار را شرکت هایی با فن آوری های مدرن طراحی کرده اند که بتوانند نیازهای سازمان های امنیتی و فن آوری اطلاعات را در بر گیرند. تحلیل گرها می توانند در تصاویر با کیفیت بر روی دوربین های مداربسته بدون نیاز به فرستادن تمامی داده ها به یک سرور مرکزی برای تحلیل به کار گرفته شوند. این مزیت نیازهای حجم ذخیره و انتقال داده ها را کاهش می دهد. به غیر از کاهش هزینه های کلی برای سازمان ها ، این فن آوری می تواند سریع تر، ساده تر و با هزینه کمتر با ارتقای نرم افزاری به روز شود. بر خلاف سیستم های NVR , DVR و سایر سیستم ها قابلیت حفظ این سیستم برای سال های متمادی با استفاده از آخرین فن آوری ها وجود دارد .

این فن آوری تنها راه حل موجود برای سوق دادن نیازهای صنعت حفاظتی در قالب یک سیستم فراگیر است. حتی سیستم های ترکیبی ( به همراه تحلیل گرهای متعدد ) نمی توانند اهداف اکثر سازمان های حفاظتی را پوشش دهند .

 

نمایندگی و واردکننده دوربین های ACCESS در ایران,فروش دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دوربین مداربسته،فروش وارسال به تمام نقاط ایران,فروش همکاری دوربین مداربسته با شرایط ویژه ,نصب دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,فروش لوازم جانبی دوربین مداربسته,فروش لوازم جانبی دزدگیر,فروش عمده دوربین مداربسته,فروش عمده دزدگیر و …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *