اخبار

کابل نمایش HDMI،قابل‌اتصال به همه‌چیز

کابل نمایش HDMI،قابل‌اتصال به همه‌چیز

از سال ۱۸۷۶ میلادی که اندیشه تولید یک یا چند سیم درکنار یکدیگر، در شمایلی به هم پیچیده یا به‌هم بافته با روکش لاستیکی به مرحله اجرا درآمد و نام کابل بر آن نهاده شد و بعد نیز مانند بسیاری از تکنولوژی‌های دیگر به‌سرعت ارتقا پیدا کرد، شاید درتصور کمتر کسی می‌گنجید که امروز درکسوت کابل نمایش HDMI و با این قابلیت‌های شگفت‌انگیز در برابر دیدگان ما عرض اندام کند. در این مقاله، درباره این تکنولوژی فوق‌العاده بیشتر می‌آموزید.

تکنولوژی HDMI چیست؟

تکنولوژی HDMI یک استاندارد جهانی تمام دیجیتال هوشمند و یک رابط چندرسانه‌ای بسیار غنی است که جهت اتصال تجهیزات با کیفیت بالا استفاده می‌شود و در اصل مخفف اصطلاح High-Definition Multimedia Interface است. نکته قابل‌ملاحظه این است که بیش از ۱۶۰۰شرکت از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان، برای محصولات خود نظیر کامپیوتر و دستگاه‌های تلفن همراه از رابط اتصال HDMI بهره می‌برند.

مزیت‌های کابل نمایش HDMI

۱- برتری محسوس نسبت به رابط ویدئویی VGA
نخستین مزیت این نسل جدید جریان ویدئویی- صوتی پرکاربرد، برتری غیرقابل‌انکاری است که نسبت به رابط ویدئویی VGA دارد. این مزیت در دوحوزه تعریف و مشخص می‌شود. اول این‌که، تصاویر را با کیفیت بسیار بالاتر انتقال می‌دهد و دوم؛ امکان انتقال صدا از طریق همین کابل نیز با کیفیت مثال‌زدنی وجود دارد.
۲ – یک کابل؛ چندین قابلیت
همان‌گونه که در بالا نیز ذکر شد‌، کابل‌نمایش HDMI یک رابط ویدئویی- صوتی پیشرفته و فراگیر چند کاناله است که تصاویر و دیگر داده های مربوطه را از طریق همین یک کابل کنترل می کند و می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای یازده کابل قدیمی‌تر باشد. مزیت دیگر این رابط شگفت‌انگیز، اتصال بسیار آسان آن به سیستم مورد نظر است؛ به‌گونه‌ای که هیچ‌یک از موارد اتصال، این سطح از سادگی، زیبایی و کیفیت را برایتان فراهم نخواهند کرد.
۳- توانایی اتصال به همه‌چیز
واقعیت این است که تکنولوژی HDMI یک استاندارد بالفعل جهت اتصال تجهیزات HD است؛ به بیان دیگر، هر تلویزیون، گیرنده AV ،DVR رسیور، دیسک پلیر Blu-ray و جعبه ست‌تاپ باکس با حداقل یک استاندارد اتصال HDMI در ارتباط است. این روند روبه رشد بهره‌گیری از این تکنولوژی جذاب در سایر موارد نظیر: کامپیوترهای چندرسانه‌ای، لپ‌تاپ و نوت بوک، کنسول‌های بازی، دوربین فیلم‌برداری، دوربین‌های عکاسی دیجیتال و دستگاه‌های تلفن همراه نیز به‌خوبی قابل مشاهده است.
۴- عملکرد تمام دیجیتال
برخلاف کابل‌های قدیمی‌تر، کابل نمایش HDMI انتقال‌دهنده غیرفشرده‌ساز داده‌های صوتی و تصویری به‌صورت ۱۰۰درصد دیجیتال است که تجربه مشاهده تصویر در سطح و کیفیت جهانی، با دقت پیکسل به پیکسل و کیفیت صدای AUDIOPHILE را برای کاربر فراهم می‌آورد. رزولوشن با کیفیتp1080 و فراتر از آن، هوشمند بودن این سیستم و رهایی از دغدغه پهنای باند برای نسل بعدی تجهیزات HD، از دیگر امتیازهای این تکنولوژی دیجیتال است.

ورژن‌های کابل نمایش HDMI

رابط‌های HDMI چندین ورژن متفاوت دارند. رزولوشن قابل انتقال تصویر در ورژن ۱ آن برابر ۱۹۲۰×۱۲۰۰ و در ورژن ۲ برابر ۴۰۹۶×۲۱۶۰ است.نکته مهم این‌که؛ در دستگاه‌های DVR و NVR اغلب از نسل اول رابط‌های HDMI استفاده می‌شود.
قابلیت‌های پیشرفته
از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد و پیشرفته کابل نمایش HDMI، می‌توان به: پشتیبانی از فرمت ۳D برای فیلم‌ها و بازی‌های سه‌بعدی، پشتیبانی از رزولوشن‌های بالاتر، مانند ۱۴۴۰P و ۴K، رفرش سریع‌تر، به دست دادن رنگ بسیارغنی و واقعی و به اشتراک گذاشتن دستگاه‌های متصل HDMI به اینترنت اشاره کرد.
و یک مورد پر اهمیت
کابل‌های HDMI با تمام قابلیت‌هایی که برای آنها ذکر شد، محدودیت طول دارند و صرفاً تا طول ۵متر تولید و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. البته در برخی موارد استثنایی، این کابل‌ها با طول ۲۰ متر نیز تولید می‌شوند.

فعالیتهای گروه حفاظتی ایمن:
نمایندگی و واردکننده دوربین های ACCESS در ایران,فروش دوربین مداربسته در اصفهان,نمایندگی دوربین هایک ویژن اصفهان،فروش دوربین مداربسته وارسال به تمام نقاط ایران,فروش همکاری دوربین مداربسته با شرایط ویژه ,نصب دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,فروش لوازم جانبی دوربین مداربسته,فروش لوازم جانبی دزدگیر,فروش عمده دوربین مداربسته,فروش عمده دزدگیر و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *