آموزشی

ویژگی های فوق العاده دوربین های speed dome

ویژگی های فوق العاده دوربین های speed dome

دوربین های Dome:
دوربين مداربسته (Dome) به نام های دوربين مداربسته حبابی و سقفی نيز شناخته شده اند.دوربین های دام ظاهر و شکلی گنبدی دارند که بیشتر مواقع برای نصب بر روی سقف اتاقها و یا مکان های دیگر استفاده می شوندو در دومدل ديد در شب ( IR ) و معمولی (بدون ) IR ساخته می شوند. این چرخش کاملا محیط زیر خود را پوشش میدهند که هیچ نقطه کوری وجود نداشته باشد .
معايب دوربين های مداربسته dome:
1- نسبت به انواع دوربین های ديگر٬ قدرت پيشگيری از سرقت پايين تری دارند. (هنوز کسانی هستند که با ديدن این نوع تشخيص دوربين مداربسته را نمی دهند)
2-زاويه برداشت این دوربین تصوير عمود و نيمه عمود است. در اکثر موارد تصوير برداشته شده به صورت نيمرخ می باشد.

دوربین های Speed Dome یا PTZ چیست ؟
این دوربین های اسپید دام دقیقا شبیه دوربین های دام ( Dome ) هستند با این تفاوت که سرعت Zoom وPanو Tilt آنها سرعت بسیار بیشتری دارد. این دوربین های اسپید دام می توانند در کمتر از 3 ثانیه270 درجه چرخش داشته باشند .
از این دوربین های اسپید دام بیشتر در مواقعی استفاده می شود که نیاز فرد تصاویر دوربین مداربسته را به طور همزمان نظارت کند. میتوان دوربین را به هر جهتی که میخواهید بچرخانید و در هر جا که میخواهید زوم کنید .دوربین های اسپید دام به دلیل تعبیه شدن موتور روی این دوربین ها قیمتشان نسبت به بقیه دوربین ها بالاتر است.
این نوع دوربین مداربسته دارای ضریب امنیتی بالا و کاربری فوق العاده است و این نوع دوربین ها ی مدار بسته در مراکزی که نیاز به امنیت بالا و وضوح تصویر بالا دارند استفاده می شود. یکی از مزایای مهم دوربین های speed dome که در محیط های باز مورد استفاده قرار میگیرند ، گردش 360 درجه آنها است. به صورتیکه تمامی زاویه دید صد در صد را برای اپراتور به وجود می آورد.
این گردش 360 درجه ای دوربین بصورت رفت و برگشت نمی باشد و از میکروسوئیچ استفاده نمی شود و دوربین در این شکل فضای کمتری را تحت پوشش ندارد، اپراتور می تواند با کنترل این نوع دوربین ها زاویه چرخش را کنترل نماید و در حالت اتومات این دوربینها امکانات نرم افزاری بسیار خوبی دارند و می توان برای تک تک دوربینها برنامه ریزی و دستورات جداگانه ای انتخاب کرد. در این حالت کاربر می تواند نقطه های مورد اهمیت را در تصویر انتخاب نماید و میزان زوم دوربین را هم مشخص نماید و دوربین را استارت کند. دوربین بصورت شبانه روزی تصاویر را مرور و ذخیره می نماید. دیگر خصوصیات این دوربین ها قدرت زوم بالا که تاثیر مستقیمی در کیفیت را دارد می باشد وهمچنین ضریب امنیتی فوق العاده بالا وکاربردی دارند.
حداکثر زوم قابل تشخیص 37 ایکس زوم واقعی این مدل از دوربینهاست و 200 ایکس زوم دیجیتال که رابطه معکوس با کیفیت دوربین دارد را میتوان از مزایای این دوربین های مداربسته به شمار اورد . یکی دیگر از خصوصیات مهم دوربین های مدار بستهspeed dome وجود هیتر و فن اتومات در داخل محفظه فوقانی دوربین می باشد که در شرایط جوی نامناسب شروع به کار می کنند.
فن سیستم باعث جلوگیری از اتفاقاتی نظیر سوختن دوربین ، نویز تصویر ، آب شدن سیم و کابل داخل دوربین ناشی از گرمای بالا و پارازیت تولیدی مدارهای الکتریکی دوربین که در تصویر بوجود می آید می باشد . هیتر دستگاه همچنین با عمل کردن اتوماتیک مانع از یخ زدگی بخش های مختلف دوربین می شود، این اتوماسیون به دوربین مداربسته کمک می کند تا سرمای زیر 20 درجه و گرمای بالای 60 درجه را به خوبی و بدون نقص تحمل کند. از دیگر مشخصات دوربین های اسپید دام کیفیت تصویر و وضوح بالا آنها می توان نام برد. این دوربین های مدار بسته دوربین های روز و شب هستند، که در روز با استفاده از نور خورشید تصویر رنگی و در شب با استفاده از نور محیط می توان تصویری رنگی و واضح نشان میدهد و در غیر اینصورت در تاریکی تصویری سیاه و سفید مشاهده می شود.

کمپانی ایمن برای اولین بار دوربین های مداربسته speed dome را با کیفیت عالی و مارک اکسس به بازار عرضه میکند.

فعالیت گروه حفاظتی ایمن فروش دوربین مداربسته در اصفهان ، فروش دوربین مداربسته به تمام نقاط ایران و همچنین دارای تیم قوی وحرفه ای نصب دوربین مداربسته در اصفهان ، فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *