اخبار, اطلاعاتی, تکنولوژی

دوربین مداربسته IP چیست؟

imen

دوربین مداربسته IP چیست؟

دوربین مداربسته تحت شبکه مثل یک سیستم دارای آدرسIP عمل می کند که میتوانند در هر نقطه ای با کمک اتصال شبکه قرار بگیرند.تفاوت این دوربین مداربسته با دوربین مداربسته web camera در این است که کار با دوربین مداربسته وب فقط هنگامی که با یواس پی به کامپیوتر وصل باشد امکان پذیر است. بنابراین همواره به یک نرم افزار روی سیستم نیاز داریم. ولی در مورد دوربین مداربسته تحت شبکه دارای سرور،FTP از طریق ایمیل و شبکه هم امکان ارتباط وجود دارد.

انتقال تصاویر و دیتا ها در دوربین مداربسته تحت شبکه می تواند از طریق شبکه IP صورت پذیرد ولی نیاز به یک سری تنظیمات دارد. بنابراین امکان دیدن تصاویر در جای دیگر به صورت زنده موجود می باشد. همچنین می توان تصاویر را دایمی با به صورت زمانی ثبت و ضبط کرد. تصاویر گرفته شده با فرمت های JPEGمتحرک، MPEG-4و یاH.264 و از طریق پروتکل های مختلف شبکه منتقل می شود و یا می توان آنها را به صورت تصاویرJPEG منحصر به فرد، بوسیله ی FTP، e-mail و یا HTTPآپلود کرد.

امکان مدیریت رویدادها ، توانایی تصویری به صورت هوشمند مانند تشخیص حرکت ، تشخیص صدا ، اعلام خطر و ردگیری اتوماتیک از دیگر ویژگی های بعضی از دوربین مداربسته تحت شبکه است.در ضمن توانایی متصل شدن به یک سری تجهیزات خارجی مثل رله ها و سنسورها بوسیله پورت های ورود و خروجی و همچنین امکان بهره گیری از تغذیه تحت شبکه یا همان POE را نیز دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *