آموزشی

تاریخچه کوتاهی در مورد ایجاد فرمت فشرده سازی H.264

تاریخچه کوتاهی در مورد ایجاد فرمت فشرده سازی H.264

در سال 2004، گروه متخصصین کدنویسی ویدئویی (VCEG) در بخش استانداردسازی مخابرات اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU-T)، مطالعات قابل توجهی را آغاز کردند که منجر به ایجاد استاندرد جدید برای فشرده سازی ویدئو با عنوان استاندارد H.264/MPEG-4 AVC گردید. در اکتبر سال 2004، تکنیک های مختلفی در جهت توسعه استاندارد H.264/MPEG-4 AVC مورد بررسی قرار گرفت. در ژانویه 2005، در جلسه‌ی بعدی (VCEG)، تعیین موضوعات خاص با عنوان “حوزه های فنی کلیدی” (KTAA) برای بررسی بیشتر آغاز گردید. یک مبنای کد نرم افزاری با نام KTA برای ارزیابی این پیشنهاد منتشر شد.
نرم افزار KTA بر مبنای نرم افزار مرجع مدل مشترک (JM-Joint Model) بود که توسط تیم ویدئوی مشترک MPEG & VCEG برای H.264/MPEG-4 AVC توسعه یافته بود.
فناوری های پیشنهادی دیگر با نرم افزار KTA یکپارچه شده و در طول بیش از چهار سال بعد مورد ارزیابی عملی قرار گرفت. MPEG و VCEG به منظور توسعه ی استاندارد HEVC، یک تیم مشترک ترکیبی در کدنویسی ویدئو (JCT-VC) را بنا نهادند.
روش های استاندارد سازی فرمت فشرده سازی

دو روش برای استانداردسازی فناوری فشرده سازی پیشرفته در نظر گرفته می شود:

• ایجاد یک استاندارد جدید یا توسعه‌ی H.264/MPEG-4 AVC

• این پروژه نام‌های آزمایشی H.265 و H.NGVC (نسل بعدی کدنویسی ویدئویی) را داشت و تا زمان تکامل آن به پروژه ی مشترک HEVC با MPEG در سال 2010، بخش اصلی کار VCEG بود.

الزامات اولیه برای NGVC قابلیت داشتن کاهش 50% نرخ بیت در همان کیفیت ویدئوی در مقایسه با H.264/MPEG-4 AVC High profile و پیچیدگی محاسباتی متغیر از 2/1 تا 3 برابر از این High profile بود.
NGVC توانست تا کاهش نرخ بیت 25% به همراه کاهش 50% پیچیدگی را با همان کیفیت ویدئوی دیده شده در High profile ایجاد نماید.، یا کاهش نرخ بیت بیشتری را با پیچیدگی بالاتر ایجاد کند.
گروه متخصصین تصاویر متحرک (MPEG) در ISO/IEC (سازمان بین المللی استانداردسازی/ کمیسیون بین المللی الکترونیک) پروژه مشابهی را با نام آزمایشی High-performance Video Coding (کدنویسی ویدئویی با عملکرد بالا) در سال 2007 آغاز کردند. توافقی برای کاهش نرخ بیت 50% به عنوان هدف پروژه در جولای 2007 انجام گرفت. ارزیابی اولیه با تغییر در رمزنگاری نرم افزار مرجع KTA که توسط VCEG توسعه یافته بود، انجام شد.
در جولای 2009، نتایج تجربی کاهش نرخ بیت با میانگین 20% را در مقایسه با AVC High Profile نشان داد. این نتایج MPEG را برانگیخت تا تلاش برای استانداردسازی خود را با همکاری VCEG انجام دهد

منبع:مومنت

فعالیت گروه حفاظتی ایمن فروش دوربین مداربسته در اصفهان ، فروش دوربین مداربسته به تمام نقاط ایران و همچنین دارای تیم قوی وحرفه ای نصب دوربین مداربسته در اصفهان ، فروش ونصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *