اطلاعاتی

آنچه باید در مورد دوربین مداربسته بدانید

آنچه باید در مورد دوربین مداربسته بدانید

 

سیستم دوربین مداربسته با نام نظارت ویدیویی نیز شناخته می‌شود. دوربین مداربسته به کلیه دوربین‌هایی اطلاق می‌گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویری را اتخاذ کرده و به یک یا چند محل ارسال می‌کنند. در این سیستم تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته از طریق سیگنال‌هایی به مکان دیگری فرستاده می‌شود. انتقال سیگنال می‌تواند توسط سیم و یا بی‌سیم انجام گیرد.

از سیستم دوربین مداربسته در مکان های حساس و پر رفت و آمد مثل بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، ساختمان‌های نظامی، رستوران و هتل‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب نکاتی جالب و کاربردی در رابطه با دوربین مداربسته مطرح می‌شود.

استفاده از دوربین مدار بسته به منظور نظارت امنیتی در سراسر دنیا معمول و شناخته شده است. در سال‌های اخیر دوربین‌های مداربسته پوشیدنی نیز وارد بازار شده‌اند. پلیس‌های امنیتی دوربین‌های پوشیدنی را به سینه و یا سر خود متصل می کنند و امنیت مکان‌های مشکوک را بررسی می‌کنند. دوربین مداربسته باید در مکان‌هایی نصب شود که مزاحم حریم خصوصی افراد نشود.

در کارخانجات صنعتی دوربین مداربسته به منظور کنترل عملکرد واحدها استفاده می شود. تصاویر ضبط شده به مانیتورهای اتاق کنترل منتقل می‌شود. همچنین برای کنترل فضاهای صنعتی که امکان حضور افراد در آن وجود ندارد از دوربین مداربسته استفاده می کنند.

کاربرد دوربین مداربسته می‌تواند به صورت مداوم و یا موردی باشد. دوربین‌های مدار بسته امروزی، امکان ضبط و ذخیره تصاویر را با کیفیت های مختلف و برای مدت طولانی و چند ساله دارند. برخی از این دوربین‌ها امکاناتی مثل تشخیص حرکتی نیز دارند.

تا سال ۲۰۱۶ میلادی تقریبا ۳۵۰ میلیون سیستم دوربین مداربسته در سراسر جهان نصب شده است. حدود %۶۰ این دوربین ها در قاره آسیا نصب شده اند.

تاریخچه دوربین مدار بسته

اولین سیستم دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط آلمان های نازی به منظور مشاهده روند پرتاب موشک مورد استفاده قرار گرفت. در ایالات متحده آمریکا اولین دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۹ نصب شد.
در سال ۱۹۶۹ شخصی به نام ماری ون بریتان دوربین امنیتی برای محافظت خانه ها را اختراع کرد. این سیستم دارای دستگاهی بود که امکان دیدن و شنیدن صدای شخصی را که پشت در بود برای صاحب خانه فراهم می کرد.

تکنولوژی دوربین مداربسته

نسخه های اولیه دوربین‌‌های مداربسته امکان ضبط و ذخیره تصاویر را نداشتند و نظارت به شکل هم زمان انجام می شد. مدتی بعد امکان ضبط تصاویر بر روی نوار فراهم شد که فرایندی وقت گیر و گران قیمت بود. تکنولوژی VCR در دهه ۱۹۷۰ در دسترس مردم قرار گرفت که باعث سهولت ضبط و پاک کردن ویدیو شد. از آن زمان استفاده از سیستم دوربین مداربسته گسترش یافت.

در دهه ۱۹۹۰ چندگانه سازی دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت. چندگانه سازی دیجیتال امکان استفاده از چند دوربین را به صورت هم زمان فراهم کرد. همچنین امکان ضبط حرکتی نیز فراهم شد. این تکنولوژی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. امروزه تکنولوژی دوربین مداربسته بسیار پیشرفت کرده است. دوربین های مداربسته مدرن از اینترنت استفاده می کنند.

چند مورد از کاربردهای دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته برای موارد مختلفی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.
نظارت فضاهای آموزشی

در ایالات متحده، استرالیا، نیوزلند و … از دوربین مداربسته به منظور نظارت فعالیت های دانش آموزان استفاده می شود. نصب این دوربین ها در مکان هایی مثل سرویس بهداشتی و … برای رعایت حریم شخصی افراد ممنوع است. اکثر دوربین های مدار بسته در راهروها، سالن ها، پارکینگ و کلاس درس نصب می شوند. نصب دوربین مداربسته در کلاس ها باید با رضایت معلمان انجام گیرد.

فرایندهای صنعتی

قسمتی از فرایندهای صنعتی که خطرناک هستند و امکان حضور افراد در آنجا ممکن نیست، با دوربین مداربسته کنترل می شوند. صنایع شیمیایی، داخل راکتورها و تجهیزات مثال هایی هستند که با استفاده از دوربین مداربسته کنترل می شوند. دوربین های ترموگرافیک امکان تعیین درجه حرارت فرایند را دارند. نصب این دوربین ها نیاز به اجازه قانونی دارد.

حمل و نقل و ترافیک

بسیاری از شهرها و بزرگراه‌ها به صورت گسترده ای از دوربین مداربسته برای کنترل ترافیک و تصادفات جاده‌ای استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها به مدیریت ترافیک و کاهش آن کمک می‌کنند. خودروهای عبوری از جاده‌ها با دوربین، کنترل سرعت می‌شوند. اگر سرعت خودرویی بیشتر از مقدار مجاز باشد، عکس پلاک آن توسط دوربین گرفته شده و جریمه اعمال می‌شود. این سیستم برای یافتن خودروهای سرقت شده نیز کاربرد دارد.

امنیت خانگی

از اواسط سال ۲۰۰۰ میلادی برخی از شرکت‌ها استفاده از دوربین مداربسته را برای کنترل امنیت خانه‌ها پیشنهاد کردند. بسته‌های نظارتی خانه‌ها شامل دوربین مداربسته، تشخیص دود و آتش و سیل است.

مسابقات ورزشی

ممکن است جایگاه برخی از تماشاگران رویدادهای ورزشی، چشم انداز مناسبی به میدان مسابقه نداشته باشد. در این شرایط دوربین مداربسته کاربرد پیدا می کند. تصاویر ضبط شده به مانیتورهای اتاق کنترل فرستاده ‌می‌شود و مسئول مربوطه تصاویر مناسب را انتخاب کرده و به مانیتور تماشاگران منتقل می کند. این دوربین‌ها استفاده امنیتی ندارند.

فعالیتهای گروه حفاظتی ایمن:
نمایندگی و واردکننده دوربین های ACCESS در ایران,فروش دوربین مداربسته در اصفهان,نمایندگی دوربین هایک ویژن اصفهان،فروش دوربین مداربسته وارسال به تمام نقاط ایران,فروش همکاری دوربین مداربسته با شرایط ویژه ,نصب دوربین مداربسته در اصفهان,فروش دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر اتومبیل,فروش لوازم جانبی دوربین مداربسته,فروش لوازم جانبی دزدگیر,فروش عمده دوربین مداربسته,فروش عمده دزدگیر و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *